به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار با مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب افزود: ثبت این رکورد نتیجه تلاش ارزشمند مدیر آبفای مشهد است که در کارنامه وی برای همیشه باقی خواهد ماند.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص خراسان رضوی و مشهد الرضا (ع) که سالانه بیش از 25 میلیون زائر و مسافر دارد، پروژه هایی که در این استان آغاز شده است باید با قوت پیگیری شده و به انجام برسد.
وی گفت: با اقداماتی که پارسال توسط بخش های زیرمجموعه وزارت نیرو در مشهد و استان خراسان رضوی در حوزه مدیریت مصرف در بخش های مختلف بویژه کشاورزی و نصب کنتورهای هوشمند انجام گرفت 370 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.
استاندار خراسان رضوی افزود: اجرای 20 هزار هکتار طرح های آبیاری نوین و انتقال آب با لوله در 2 هزار هکتار زمین از دیگر اقدامات در حوزه مدیریت منابع آب این استان بود.
وی با بیان اینکه حجم کار در مشهد و ضرورت ها و نگرانی ها برای تامین آب قابل مقایسه با سایر نقاط کشور نیست اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسائل و حساسیت های تامین آب در مشهد نیاز است وزارت نیرو همچون گذشته به این استان و مشهد توجه ویژه ای داشته باشد.
وی گفت: خط انتقال آب دریای عمان به شرق کشور و مشهد پروژه ای راهبردی و اساسی برای این منطقه است، حتی اگر استان در شرایط مناسب بارش باران نیز قرار گیرد باز هم اجرای این پروژه حایز اهمیت است.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب نیز در این دیدار گفت: مسائل مرتبط با کم آبی خراسان رضوی به علل مختلف جنبه ملی دارد و باید سریعتر به تهران منعکس شود تا نسبت به آن تصمیم گیری و اقدام گردد.
حمیدرضا جانباز افزود: این استان با وجود همه مشکلات و مسائل باید مباحث مرتبط با کم آبی را در دستور کارگروه ملی قرار می داد که این کار انجام نشده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.