هادی حصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خراسان برپا شد که یکی از دلایل استقبال بیشتر طلاب از این نمایشگاه به شمار می رود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 31 شهریور به مدت یک هفته در مدرسه آیت الله خوئی مشهد برگزار شد اظهار داشت: 80 ناشر در 53 غرفه کتابهای درسی و غیر درسی مورد نیاز طلاب را در نمایشگاه عرضه کردند و به طور میانگین هر روز یک هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کردند.

* امسال اوج استقبال از کتاب بود
مسئول غرفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) هم به خبرنگار ایرنا گفت: از نخستین دور برپایی نمایشگاه حضور داشتیم و در نمایشگاه امسال استقبال بسیار خوب از کتابها انجام شد.
سید محمد حسینی با بیان اینکه مکان عالی مدرسه آیت الله خوئی و زمان بندی مناسب برگزاری نمایشگاه از دلایل استقبال خوب و فروش محصولات این انتشاراتی است افزود: با این حال فضای غرفه ای که برای عرضه 400 عنوان کتاب از سه انتشاراتی در اختیار ما گذاشته شد کم بود.

* اثر تخفیف بر فروش
محمود قاسمی مسئول غرفه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی هم به خبرنگار ایرنا گفت: تخفیف 25 درصدی فروشندگان و همچنین تخفیف 30 درصدی بن کتاب به طلاب در کنار زمانبندی مناسب برگزاری نمایشگاه نقش مهمی در افزایش فروش کتاب ایفا کرد.

* تاثیر دلار روی فروش کتاب
مسئول غرفه دارالفکر بیروت هم گفت: کتابهای چاپ شده این انتشاراتی بر مبنای دلار است و به علت افزایش قیمت دلار هر چند استقبال کننده نسبت به پارسال بسیار زیاد بود اما نتوانسیم فروش مورد نظر خود را داشته باشیم.
محمد یاسین حسنی افزود: انتشارات دارالفکر، کتاب های تفسیر، تاریخ و ادبیات منتشر می کند که جزو منابع اصلی به شمار می رود.

* فروش کم کتب ادیان و مذاهب
مسئول غرفه دانشگاه ادیان و مذاهب هم گفت: استقبال از نمایشگاه و حضور طلاب زیاد بود اما با توجه به اینکه کتب انتشاراتی این دانشگاه برای قشر خاصی است، آنچه در این نمایشگاه مورد نظر ما بود محقق نشد.
حجت الاسلام احمد افشاری افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی حوزه، بازدید کنندگان از نمایشگاه بیشتر به دنبال کتب درسی بودند و طلاب در موضوع ادیان و مذاهب زیاد کار نکردند یا علاقه ای به این کتابها نشان ندادند.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت، 35 هزار طلبه در 152 مدرسه علمیه و 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.
هم اکنون بیش از 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.
45 مدرسه علمیه در حوزه خراسان متعلق به بانوان است و 30 درصد کل طلاب خراسانی را بانوان تشکیل می دهند.
چهارمین نمایشگاه کتب تخصصی حوزوی و معارف اسلامی که 31 شهریور ماه در مدرسه آیت الله خوئی مشهد گشایش یافت عصر دیروز به کار خود پایان داد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.