مسعود مهدیزاده مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز در شهرکهای صنعتی کاویان، توس، مشهد و چناران هر کدام یک پزشک، چند پرستار و تجهیزات طبی درمانی دارند.
وی ادامه داد: معاینه بیماران، فیزیوتراپی، تزریقات، پانسمان و ارائه کارت سلامت از خدماتی است که مراکز طب کار ارائه می کنند. همچنین رسیدگی به مسائل حوزه سلامت و بهداشت صنایع از دیگر خدمات این مراکز است.
او گفت: مراکز طب کار شهرکهای صنعتی عموما در ساعات اداری خدمات ارائه می دهند اما در صورت افزایش مراجعان این مراکز می تواند به صورت شبانه روزی نیز فعال باشند.

* آمادگی پذیرش صنوف تولیدی در شهرکهای صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی همچنین گفت: پیرو تفاهمنامه بین سازمان صنایع کوچک و اتاق اصناف ایران، این شرکت آمادگی پذیرش و حمایت از صنوف تولیدی را برای استقرار در شهرکهای صنعتی دارد.
وی افزود: تاکنون صنوف چاپ و نشر در شهرک صنعتی توس مستقر شده اند اما با اعلام اتحادیه های مسئول واحدهای صنفی، طبق درخواست اتحادیه ها ناحیه بندی در هر شهرک و ناحیه صنعتی انجام و واحدهای صنفی در آنجا مستقر خواهند شد.
مهدیزاده ادامه داد: صنوف برای جا به جایی نیازهای فراوان از جمله تغییر کاربری محلهای موجود دارند که با ورود به شهرکها و نواحی صنعتی می توانند از مزایای استقرار برخوردار شوند. استفاده حداکثری از ظرفیت و امکانات زیربنایی، کمک به سامان دهی صنوف، جلوگیری از پراکندگی ناموزون و کمک در جهت توزیع متمرکز اصناف، مستثنی بودن از قانون شهرداریها و امکان صدور پروانه ساختمان و پایان کار رایگان از دیگر مزایای استقرار صنوف در شهرکها و نواحی صنعتی هستند.
وی گفت: همچنین در صورت استقرار صنوف در شهرکهای صنعتی امکان پذیرش دفترچه های قرارداد با این شرکت به عنوان وثیقه نزد بانکها و موسسات مالی اعتباری، امکان تخفیف در قیمت مصوب حق بهره برداری شهرک و پرداخت هزینه های مربوطه به صورت نقد و اقساط، امکان احداث واحدهای صنفی بر اساس طرح تیپ مصوب و فاقد محدودیت در تراکم و سطح اشغال برای آنها فراهم می شود.
دو هزار و 424 واحد صنعتی با اشتغال 74 هزار و 966 نفر در سطح شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که معادل 9.2 درصد اشتغال کشور و 40 درصد صنایع خراسان رضوی است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.