معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح سالن کنفرانس مرحوم دفتری در مشهد گفت: طی هفته دولت و دهه فجر امسال در مجموع 150 پروژه حوزه فعالیتهای هلال احمر در سطح کشور بهره برداری شده یا می شوند که تمامی آنها در راستای فعالیتهای امدادی و بشردوستانه اجرا شده اند.
بهرام غیبی به هزینه چهار میلیارد و930 میلیون ریال ساخت مجتمع آموزشی و امدادی سبزوار اشاره و بیان کرد: حوادث و بحرانها در ایران هر لحظه امکان وقوع دارند پس باید همیشه برای رویارویی با آنها آماده بود. هر هزینه ای که در هلال احمر صورت می گیرد سرمایه ‌گذاری برای روزهای سخت و بحرا‌های احتمالی است که باید از آنها با تدبیر گذر کرد.
وی همچنین از تلاشهای فرمانداران شهرستانهای سبزوار و رشتخوار برای کمک به هلال احمر تقدیر و بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی غیرانتفاعی حدود 100 سال است که در کنار دولتهای مختلف در حوادث و بحرانها ایفای نقش می کند و با حضور افراد توانمند و باتجربه است که می توان در حوادث و بلایا خدمات را در کمترین زمان و به بهترین شکل انجام داد.
معاون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به برنامه ‌ریزی برای افتتاح انبار امدادی هلال احمر رشتخوار در دهه فجر امسال اشاره و بیان کرد: یک میلیارد و714 میلیون ریال برای ساخت مرکز پاسخگویی اضطراری هلال احمر رشتخوار سرمایه گذاری و هزینه شده است.
وی افزود: باید زیرساختهای امدادی را پیش از وقوع حوادث فراهم آورد تا با رویکرد پیشگیرانه بتوان در زمان بحران پاسخگو بود.
غیبی همچنین گفت: سالن مرحوم دفتری با هزینه شش میلیارد و 500 میلیون ریال و گنجایش میزبانی 110 نفر در میدان 10 دی مشهد جزو سرمایه های جمعیت هلال احمر محسوب می شود که امروز به بهره‌ برداری رسید.
مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: استاد فقید بیژن دفتری زحمات زیادی برای امداد و نجات مردم در حوادث متحمل شد و یاد و خاطره خدمات بشردوستانه وی در هلال احمر فراموش نشدنی است.
دکتر سیدمجتبی احمدی به نقش مرحوم دفتری در تدوین قوانین امداد و نجات اشاره و بیان کرد: نامگذاری این سالن به نام استاد فقید دفتری به نشانه قدرشناسی از زحمات، یک عمر مجاهدت وی و زنده بودن مسیر خدمت در این عرصه انجام شد.
ساختمان اداری مجتمع آموزشی و امدادی هلال احمر سبزوار با 438 مترمربع وسعت، مرکز پاسخگویی اضطراری حوادث هلال احمر رشتخوار با 126 مترمربع مساحت و سالن کنفرانس زنده‌ یاد مرحوم بیژن دفتری در مشهد به بهره برداری رسیدند.
جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر، 40 هزار داوطلب و 103 هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.