به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد پناهیان چهارشنبه شب در آیین گرامی داشت بیستمین سالگرد شهادت سرلشکر حاج محمدناصر ناصری و یادواره مجاهدین بدون مرز استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: مردم برای مجلس شورای اسلامی در انتخابات آینده باید کسانی را انتخاب کنند که در معرکه اهل شجاعت باشند.
وی گفت: فریاد مرگ بر آمریکا ملت ایران به این دلیل بلند است که برخاسته از باور قرآنی است و اجازه نبرد با استکبار را از قرآن گرفته ایم.
مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: هنوز انتقام خون شهید ناصری‌ها و ده‌ها هزار ولی خدا در جنگ را نگرفتیم و خون این شهدا بر گردن ما است.
وی گفت: تا خون ناصری‌ها در جوشش است، تسلیم شدن ملت و به شکست رساندن این نهضت محال است و به پشتوانه همین خون‌ها تا صبح پیروزی راه ادامه دارد.
پناهیان بیان کرد: پیوند عمیق دل‌های مردم با امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نعمتی است که خداوند در انقلاب اسلامی به ما عطا کرده و هیچ کسی نمی‌تواند این نعمت را از ما سلب کند.
وی افزود: شهید ناصری با فریاد دفاع از حرم اهل بیت (ع) و حفظ و صیانت از مردم مظلوم افغانستان پا به میدان گذاشت و محکم و استوار، این کشور را میدان و عرصه تکلیف برای خود می‌ دید که دست استکبار و انگلیس خبیث توسط این شهید بزرگوار برای مردم افغانستان رو شد.
وی گفت: تلفات کشور عراق در جنگ با ایران بیش از یک میلیون نفر بود و صدام در آن زمان به فرمانده ارتش می‌گفت این تلفات برای ما خوب است چون اکثریت مبارزان عراقی شیعه هستند و مهمترین ماموریت من در این جنگ ریشه ‌کنی مذهب تشیع است.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مومن حقیقی کسی است که در مبارزه تردید نمی‌کند و شهید ناصری نمونه عینی یک مومن حقیقی بود.
وی صله رحم و رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان را از ویژگی‌های بارز شهید ناصری ذکر کرد و گفت: خواسته این شهید بزرگوار، جلب رضایت خدا بود که متاسفانه در جامعه کنونی برخی از افراد با تشخیص نادرست مدعی‌اند آنچه انجام می‌دهند برای جلب رضایت خدا است.
وی گفت: شهید ناصری میدان مبارزه را ترک نکرد و کسی که اهل میدان جهاد و مبارزه است خدا قلب او را هدایت می‌کند و زمانی که برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت می‌رسد خداوند درجه بالایی به وی عطا می‌کند که بسیاری افراد از درک این حقیقت عاجز هستند.
پناهیان افزود: امروز بسیاری از افراد سعی می‌کنند با فضاسازی رسانه‌ای، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دل مردم را خالی کنند و بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سبب زنده شدن جان و افزوده شدن ایمان مومنان شد.
وی بیان کرد: در فضای اقتصادی ایجاد شده برخی افراد گفتند که اوضاع بسیار بدتر خواهد شد و باید کوتاه بیاییم و این افراد از سر انفعال و ضعف مذاکره با آمریکا را مطرح کردند که رهبر انقلاب اسلامی با اقتدار فرمودند جنگ نمی شود و مذاکره با آمریکا هم انجام نخواهد شد.
وی شهیدان را بهترین الگو برای زندگی انسان دانست و ادامه داد: شجاعت شهید ناصری عطای الهی بود و شهادت یک مدل زندگی است.
پناهیان گفت: شهید ناصری فرزند اسلام است و تنها متعلق به منطقه خراسان و کشور ایران هم نیست بلکه متعلق به جهان است و این شهید بزرگوار باید به مردم کشور و خارج‌ از مرزها معرفی شود.
وی افزود: ولایت مداری یعنی اتصال به امام و بسیاری از مواقع امام جامعه نمی‌تواند حرف خود را بزند که اتصال به امام از طریق ایمان عمیق انسان را به درک و تشخیص در تکلیف می‌رساند.
شهید سرلشکر محمدناصر ناصری از دیپلمات های ایرانی در مزار شریف بود که روز هفدهم مرداد 1377 توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.
کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی امسال برگزار می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.