به گزارش ایرنا منصور انصاری روز پنجشنبه در نشست خبری اعضای شورای قضایی استان افزود: این سازمان رسیدگی به سه عنوان تخلفات بخش قاچاق کالا و ارز، بخش بهداشت، دارو و درمان و بخش کالا و خدمات را بر عهده دارد.
وی با اشاره به پرونده های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان عنوان کرد: سال گذشته در بخش کالا و خدمات آمار موجودی پرونده ها از سال 95 تعداد 44 فقره بود همچنین یکهزار و302 فقره وارد شعب شد.
وی تعداد پرونده های مختومه سال گذشته در بخش مذکور را یکهزار و 312 فقره و میزان عملکرد را 100 درصد اعلام کرد و افزود: در این بخش میزان پرونده های وارده و مختومه هر کدام 14 درصد و محکومیت پرونده 105 درصد نسبت به سال ماقبل رشد داشت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در بخش بهداشت، دارو درمان موجودی 2 فقره، وارده 538 فقره و مختومه 532 فقره بود 99 درصد تعهد انجام شد که در مقایسه با سال 95، 122 درصد رشد وارده، 12 درصد مختومه و 146 درصد محکومیت رشد را نشان می دهد.
انصاری با بیان اینکه خراسان جنوبی محل عبور کالای قاچاق از استان های مجاور است، یادآور شد: در بخش قاچاق کالا موجودی 128 فقره پرونده، وارده یکهزار و 97 فقره، مختومه یکهزار و 125 فقره و مانده 100 فقره است.
وی اضافه کرد: میزان عملکرد این بخش 103 درصد است که در مقایسه با سال 95، پرونده های وارده 40 درصد، مختومه 45 درصد، محکومیت 707 درصد رشد داشت.
انصاری اظهار داشت: در بخش قاچاق کالا و ارز بر اساس نوع کالا، به ترتیب البسه، سوخت نفت سنگین و نفت گاز، پارچه، سیگار، شاهدانه و گوشی تلفن همراه بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در بخش کالا و خدمات نیز بیشترین پرونده های تشکیل شده به ترتیب مربوط به عدم درج قیمت، عدم ارایه فاکتور خرید و گران فروشی بوده است.
وی افزود: در بخش بهداشت، دارو و درمان هم رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی موضوع ماده 17 قانون نظام صنفی، عدم رعایت مقررات بهداشت از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی با علم به غیربهداشتی بودن آن بیشترین فراوانی تشکیل پرونده را داشته است.
وی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز ، مباشرت در قاچاق کالا در ردیف اول، عرضه کالای قاچاق ردیف دوم و حمل و نقل کالای قاچاق در ردیف سوم پرونده های تشکیل شده قرار دارد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی به اجرای احکام پرونده ها در سال قبل اشاره کرد و افزود: در مجموع سه عنوان تخلفات قید شده 255 فقره موجودی از سال 95، 2 هزار و 384 فقره وارده به اجرای احکام، 2 هزار و 408 فقره مختومه و 203 فقره مانده تا پایان سال 96 است.
انصاری ادامه داد: میزان پرونده های وارده به اجرای احکام نسبت به سال ماقبل آن 34 درصد، مختومه 41 و در مجموع 19 درصد در بحث وصولی رشد داشته است.
وی بیان کرد: میزان محکومیت جزای نقدی وصولی که به حساب جرایم واریز شد پارسال 45 میلیارد و 662 میلیون و 780 هزار ریال بود که در مقایسه با سال 95، 19 درصد رشد را نشان می دهد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی یادآور شد: در شعب تعزیرات استان در بخش خدمات بیشترین پرونده ها با 784 فقره وارده مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین پرونده مربوط به نهبندان است.
انصاری گفت: همچنین در حوزه بهداشت، دارو و درمان شهرستان بیرجند با 356 فقره در ردیف اول بیشترین وارده و قاین با چهار فقره در رتبه آخر قرار دارد.
وی بیان کرد: در حوزه پرونده های قاچاق کالا و ارز مرکز استان با 420 فقره در ردیف اول و فردوس با 44 فقره در ردیف آخر قرار گرفت.
وی گفت: اکنون از 11 شهرستان علاوه بر بیرجند در چهار شهرستان نهبندان، قاین، فردوس و طبس اداره ثابت داریم و سال گذشته چارت سازمانی از 35 نفر بوده به 141 نفر ارتقا یافت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: در شهرستان های بشرویه، درمیان، سرایان و سربیشه اداره مصوب پیش بینی شده که امسال با تامین نیرو و تجهیزات راه اندازی خواهند شد.
انصاری اظهار داشت: پارسال از طریق آزمون استخدامی هشت نفر در استان پذیرفته و شروع به کار کردند، در حوزه شعب رسیدگی به پرونده ها نیز سه نفر تبدیل وضعیت از اداری به قضایی شدند که به طبس و فردوس و یکی از شعب مرکز نیرو اختصاص یافت.
وی به راه اندازی سامانه 135 سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: با استفاده از آن نیازی به مراجعه حضوری مردم وجود ندارد و طرح شکایات مردمی به صورت الکترونیک پیگیری می شود.
انصاری ادامه داد: این سامانه برای تسهیل طرح شکایات مردمی در حوزه تعزیرات حکومتی به صورت شبانه روزی فعال است و هم استانی ها می توانند هرگونه تخلفات صنفی و غیرصنفی را از طریق این سامانه به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اطلاع رسانی کنند.
وی یادآور شد: پارسال 339 اکیپ مشترک نظارتی در استان انجام شده که 851 واحد مورد بازرسی قرار گرفت، 505 واحد هیچگونه تخلف، 281 مورد تذکر در محل و برای 195 واحد پرونده تشکیل شد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.