مهدی هاشمی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعویض هر کنتور خراب 140 هزار تومان هزینه دارد که به دلیل محدودیت منابع مالی، این اقدام در استان به کندی پیش می رود.
وی گفت: این شرکت هدف گذاری تعویض پنج هزار کنتور آب را در برنامه دارد که نهایت تلاش برای تحقق هدف یاد شده در حال انجام است.
وی بیان کرد: سال گذشته پنج هزار و 119 دستگاه کنتور آب با هزینه کرد چهار میلیارد و 863 میلیون ریال برای مشترکین خریداری شد.
وی ادامه داد: میزان کنتورهای تعویض شده خراب مشترکین نیز در این مدت پنج هزار و 370 دستگاه بود که نسبت به سال ما قبل آن 13 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی بیشترین تعویض کنتور آب را مربوط به شهر بیرجند دانست و از مشترکین خواست در حفظ و نگهداری کنتورهای آب نهایت دقت را معمول دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: تعویض کنتورهای معیوب مشترکین به منظور کاهش میزان هدر رفت ظاهری آب و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مشترکین انجام می شود.
هاشمی مقدم افزود: برای تعویض کنتور هیچ وجهی از مشترکان دریافت نمی شود اما مشارکت مردم این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تاکید کرد: هزینه خرید و نصب کنتور از مشترکین زمانی است که خود مشترک آسیبی به کنتور وارد کند یا کنتور در اثر اهمال دچار یخ زدگی و ترکیدگی شود.
وی عنوان کرد: در 2 ماهه ابتدای سال جاری 473 کنتور آب معیوب مشترکین در سطح استان تعویض شد، شهر طبس دارای بیشترین تعداد کنتور معیوب است که برنامه هایی برای مناسب سازی آن در حال انجام بوده و تداوم دارد.
وی خرابی کنتور را عامل هدر رفت ظاهری آب دانست و گفت: کنترل نشت شبکه، کیفیت تعمیرات، مدیریت خطوط و مدیریت فشار از جمله پارامترهای هدر رفت آب به صورت واقعی هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: هدر رفت آب مولفه های مختلفی مانند دستگاه های اندازه گیری دارد از جمله اینکه کولرهای آبی میزان مصرف آب را نشان نمی دهند در حالیکه مصرفی بالاست.
هاشمی مقدم گفت: دستگاه های اندازه گیری خانگی عمر معینی دارد و قیمت آن بالاست لذا بایستی تعرفه آب به قیمت واقعی تعیین شود تا اقدامات مورد نیاز برای رفع هدر رفت آب ظاهری و واقعی انجام شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر 185 هزار و 160 مشترک آب در استان وجود دارد که هفت درصد از هدررفت ظاهری آب مربوط به خطاهای دستگاه های اندازه گیری است.
وی یادآور شد: طول خطوط انتقال آب در استان 588 کیلومتر و طول شبکه توزیع 2 هزار و 175 کیلومتر، همچنین سرانه مصرف آب به ازای هر مشترک 374 لیتر در روز و به ازای هر مشترک خانگی 344 لیتر در روز است.
7557* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.