حسن سروری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تقویت تعاونی های موجود و ظرفیت سازی برای تعاونی های جدید از جمله برنامه های روستا تعاون استان در سال 97 است.
وی با اشاره به اینکه طرح روستا تعاون از برنامه های بسته اشتغال فراگیر اقتصاد مقاومتی و طرحی ملی است، همکاری و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی را در اجرای صحیح این طرح ضروری دانست.
وی بیان کرد: ظرفیت های قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در صورتی که به درستی اجرا شود ظرفیت خوبی برای توسعه روستایی خواهد بود.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح به هیچ عنوان توزیع پول ملاک رتبه بندی و عملکرد دستگاه ها نخواهد بود.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: تسهیل گری، توسعه نهادی و ایجاد مداخلات توسعه از مهمترین ظرفیت های طرح روستا تعاون است.
سروری افزود: محور برنامه های سال آینده، تمرکز بر تعاونی های روستایی و توانمندسازی تعاونی ها، از طریق برگزاری دوره های آموزشی و تورهای ترویجی و همچنین استفاده از ظرفیت های سایر دستگاه ها خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد: تقویت تعاونی های روستایی باعث افزایش مشارکت مردم در اقتصاد روستا و توسعه فرصت های شغلی شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهرماه امسال در نشست خبری در بیرجند گفت: طرح تعاون روستا در مجموع در یکهزار روستای محصول محور کشور اجرا و این طرح با هدف تولید و اشتغال در قالب تعاونی سبب افزایش فعالیت روستاییان در زمینه های مختلف اقتصادی می شود.
جمشید تقی زاده افزود: با اجرای طرح یاد شده در آینده نزدیک شاهد رونق اقتصادی در مناطق روستایی خواهیم بود.
وی بیان کرد: یکی از سیاست های دولت دوازدهم ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است همچنین این دولت برنامه ها و طرح های متنوعی برای ایجاد اشتغال در دستور کار دارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.