به گزارش ایرنا مهدی حاجی زاده روز سه شنبه در مراسم روز درختکاری در مدرسه عفاف شهر اسدیه افزود: سنددار شدن اراضی ملی موجب تثبیت نهایی مالکیت دولت بر روی این اراضی و جلوگیری از سوء استفاده و تصرف به انفال می شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 30 فقره پرونده شهرستان درمیان به مساحت 109 هکتار در خصوص اعتراض به ملی شدن اراضی در شعب ویژه دادگستری مرکز استان ثبت و رسیدگی شده است گفت: هم اکنون نیز 9 فقره پرونده به مساحت 30 هکتار در حال رسیدگی است.
وی بیان کرد: امسال 190 هکتار هلالی آبگیر، هفت هزار و 847 هکتار ممیزی مرتع، 16 هزار و 207 هکتار واگذاری طرح های مرتعداری و 9 هزار و 14 هکتار تهیه طرح های مرتعداری در شهرستان انجام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان از کاشت 71 هزار اصله نهال گلدانی، ریشه ای و جنگلی در نهالستان منابع طبیعی شهرستان خبر داد و گفت: همچنین در قالب اجرای طرح جنگل کاری چند منظوره در 10 هکتار با کاشت یکهزار و 700 اصله نهال توسعه جنگل انجام شد.
وی اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات استانی 19 میلیارد و 350 میلیون ریال برای شهرستان درمیان مصوب شده که تاکنون 32 درصد این مبلغ اختصاص یافته است.
حاجی زاده گفت: همچنین از محل اعتبارات ملی 20 میلیارد و 196 میلیون ریال برای درمیان مصوب شده که تاکنون 25 درصد این مبلغ اختصاص یافته است.
وی متوسط فرسایش خاک در جهان را 6 تن در هکتار اعلام کرد و گفت: با بررسی های صورت گرفته این رقم در شهرستان درمیان 12.5 تن در هکتار است.
وی عنوان کرد: اجرای یکهزار و 934 متر مکعب گابیون بندی در قالب 6 پروژه در شهرستان در دستور کار قرار دارد که از این مقدار یکهزار و 434 متر مکعب در قالب چهار پروژه در مرحله برگزاری مناقصه و عقد قرارداد است.
حاجی زاده با بیان اینکه احداث هشت طرح بند خاکی به حجم 101 هزار و 700 متر مکعب در دستور کار قرار دارد گفت: همچنین اجرای 290 متر مکعب عملیات سنگ و ملاتی در قالب یک پروژه در مرحله برگزاری مناقصه است.
وی گسترش فرهنگ درختکاری در جامعه را راهبردی برای رفع مشکلات زیست محیطی ذکر کرد و گفت: باید حفاظت از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ کاشت درخت را بین مردم و شهروندان عزیز گسترش دهیم.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.