به گزارش ایرنا بازنگری طرح تفصیلی برای جلوگیری از تخلف در ساخت و سازهای غیر مجاز و همچنین برقراری آرامش برای مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.
طبق بند 2 ماده یک قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن (مصوب 16 تیر 1353) طرح جامع چنین تعریف شده است:
«طرح جامع شهر عبارت از طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه ‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازهای عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و محل مراکز و انتهای خط (ترمینال) و فرودگاهها و بنادر و سطح لازم برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویتهای مربوط به آن تعیین می‌شود و ضوابط و مقررات مربوط به تمامی موارد فوق و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نمادهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‌ شود.
سال 94 باید طرح تفصیلی بیرجند بازنگری می شد اما بعد از گذشت 2 سال هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند امروز (شنبه) در چهل و هشتمین جلسه هفتگی شورای شهر بر لزوم بازنگری هرچه سریعتر طرح تفصیلی بیرجند تاکید کردند.
یکی از اعضای شورای شهر با بیان اینکه متولی این طرح اداره کل راه و شهرسازی استان است گفت: شهرداری نیز باید مواردی را که توسط این اداره نقض می شود، اصلاح، تمامی سرانه ها را بازنگری و آخرین تغییراتی که در شهر ایجاد شده را بررسی و مطرح کند.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم به تعیین تکلیف بخشی از اراضی 04 اشاره کرد و گفت: در خصوص حفظ فضای سبز اراضی 04 جلسات متعددی تاکنون برگزار شده است.
سید ابراهیم تقی زاده افزود: در آخرین جلسه تصمیم گیری، مقرر شد فضای سبز 18 هکتار ضلع شمال شهید قرنی حد فاصل ضلع شرق بولوار صیاد شیرازی تحویل شهرداری شود تا اقدامات لازم برای آبیاری فضای سبز آن انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین قرار شد 18 هکتار ضلع غرب شهید قرنی که در مالکیت اداره کل راه و شهرسازی است طی پنج روز (از 17 بهمن ماه) به استثنای مستحدثات نزاجا تحویل شهرداری شود تا نسبت به حفظ و نگهداری آن اقدام شود اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون یکهزار و 420 درخت اراضی 04 خشک شده است اظهار کرد: متاسفانه به شهرداری و سازمان فضای سبز اجازه ورود به این اراضی داده نمی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: با توجه به ممانعت از آماربرداری درختان خشک و قطع شده و لزوم پیگیری این موضوع از طریق کمیسیون قطع اشجار نیاز به دستور دادستان است که در این زمینه مکاتبه خواهیم کرد.
حسنی صفت یکی دیگر از اعضای شورای شهر وضعیت فضای سبز درختان اراضی 04 را نگران کننده دانست و افزود: بخشی از اراضی در اختیار راه و شهرسازی و بخشی در اختیار ارتش است که تاکنون شهرداری اجازه ورود به این اراضی را نداشته است.
وی با اشاره به وجود 2 حلقه چاه در این اراضی گفت: این چاه ها اکنون فعال نیستند و قبل از اینکه دیر شود باید نسبت به آبیاری درختان باقیمانده در این اراضی اقدام شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.