به گزارش ایرنا علیرضا قلمبر دزفولی روز دوشنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سال جاری نیز مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای پروژه های این استان با زیرساخت های نسل سه و چهار، 55 میلیارد تومان است.
وی به آخرین وضعیت ایرانسل در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: اکنون پوشش نسل چهار و سه در پنج شهر استان فعال است.
وی ادامه داد: همچنین یکهزار و 400 کیلومتر از جاده های خراسان جنوبی و 173 روستا نیز تحت پوشش مستقیم ایرانسل قرار دارد.
دزفولی اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر با دستور مقام عالی وزارت، 182 روستای استان تحت پوشش نسل چهار ایرانسل پرسرعت قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین 310 روستای استان تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار گرفت، که امید است زیرساخت های پیشرفت اقتصاد در این استان مرزی به زودی فراهم شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) هم در این نشست گفت: از ابتدای دولت یازدهم، 12 میلیارد تومان در حوزه شبکه همراه اول خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است.
به گزارش ایرنا حمید فرهنگ با اشاره به وضعیت مطلوب شبکه همراه اول در این استان یادآور شد: در حال حاضر بیش از 500 هزار شبکه فعال و 720 هزار مشترک روزانه در استان ثبت شده است.
وی سهم بازار همراه اول در خراسان جنوبی را 65 درصد اعلام کرد و افزود: سال گذشته 341 میلیارد ریال سرمایه گذاری در شبکه همراه اول استان انجام شد که بیشتر در زمینه توسعه شبکه بوده است.
فرهنگ اظهار کرد: اکنون تمامی شهرهای استان دارای شبکه نسل سوم و چهارم بوده و بیش از 393 سایت نیز در استان فعال است.
وی با بیان اینکه توسعه نسل سه در مناطق روستایی یکی از برنامه های این شرکت است، ادامه داد: در حال حاضر 20 سایت نسل سوم و 49نسل چهارم به خراسان جنوبی افزوده شد و حدود 200 سایت نسل دوم نیز نوسازی و بهسازی شدند.
قائم مقام شرکت رایتل نیز در این نشست گفت: تلاش ما این بود در بیرجند مرکز خراسان جنوبی کیفیت مناسبی از لحاظ شبکه رایتل ایجاد شود که تا حدودی در این زمینه موفق شدیم.
رضا طالبی عنوان کرد: شهر حاجی آباد زیرکوه این استان تا پایان امسال زیر پوشش سرویس رایتل قرار می گیرد.
وی میزان سرمایه گذاری رایتل در خراسان جنوبی را 5 میلیارد تومان در دولت یازدهم دانست و یادآور شد: تلاش داریم با توجه به علاقمندی مردم استان در استفاده از دیتا، خدمات رایتل را گسترده تر کنیم.
وی اظهار کرد: سایت های رایتل در خراسان جنوبی جزو سایت های پردرآمد رایتل محسوب می شوند.
7557* 6054* خبرنگار: رقیه محمدی - انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.