به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا بابایی در خطبه های نمازجمعه فردوس افزود: اینکه گفته شود، مردم خسته شدند و جوانان از انقلاب روی گردان هستند یک دروغ آشکار است چرا که اگر مردم خسته شده باشند این سیل شرکت کننده در راهپیمایی‌های روز 22 بهمن و روز قدس از کجا هستند.
وی بیان کرد: آیا جوانان بسیار زیادی که در مراسم اعتکاف، شب قدر و سایر صحنه‌ها حضور فعال دارند جوانان همین کشور نیستند؟
امام جمعه فردوس گفت: چرا عده‌ای باید بر طبل سیاه‌نمایی بکوبند و کسانی که چند سال سکاندار دولت بودند بعد که کنار رفتند سیاه‌نمایی و مشکلات کشور را لیست کنند که این بی‌انصافی است و باید پیشرفت‌ها را هم دید.
وی افزود: ما به اندازه 200 سال غرب و اروپا در همین 40 سال پیشرفت کرده‌ایم و باید قدرشناس خدمات دولت و نظام باشیم.
حجت الاسلام بابایی به مناسبت سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ممکن است برخی بگویند وقتی مجلس و شورای نگهبان و رهبری هستند، دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام چرا، که در پاسخ این افراد باید گفت حضرت امام خمینی (ره) با آن تیزبینی که داشتند برای حل اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان این مجمع را تشکیل دادند تا بن‌بست‌ها را بشکند.
وی با اشاره به 14 بهمن روز ملی فناوری فضایی گفت: ما در ردیف 9 کشور برتر صنعتی جهان هستیم که توانسته‌ایم با سوخت جامد ماهواره به فضا پرتاب کنیم و در زمینه سلول‌های بنیادی و نانو پیشرفت‌های زیادی داشته باشیم.
امام جمعه فردوس در بخش دیگری از خطبه ها پاکدستی و برخورداری از زندگی پاکیزه و حلال را از صفات متقین برشمرد و افزود: مال حرام رشد نمی‌کند و اگر هم رشد کند، بی‌برکت است.
وی تصریح کرد: کسب مال حرام در نسل انسان تا قیامت اثر سوء می‌گذارد و دعا و عبادت کسی که مال حرام بخورد مثل ساختمان سازی بر روی آب است و در مقابل، نورانی شدن دل‌ها در گرو حلال خوری است و کسی که لقمه حرامی را ترک کند پاداش آن از بجای آوردن دو هزار رکعت نماز بیشتر است.
وی به نقل از لقمان حکیم گفت: من پیامبران زیادی را درک کرده‌ ام و چهار مطلب مهم آموخته‌ام که هرکس رعایت کند، سعادتمند خواهد بود و آن چهار جمله این است که انسان وقتی وارد نماز می‌شود باید دل و قلبش را نگهدارد، وقتی بر سفره‌ای می‌نشیند باید حلقومش را حفظ کند و زیاده‌روی و حرام خواری نکند، وقتی به خانه کسی وارد می‌شود چشمانش را کنترل کند و هر وقت بین مردم رفت و آمد می‌کند، مواظب زبانش باشد.
9865*3028
خبرنگار: اعظم جمالی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.