به گزارش ایرنا بارش برف 2 روز گذشته برخی شهرستان های استان خراسان جنوبی از جمله درمیان، قاینات، زیرکوه و سربیشه را سفیدپوش کرد اما در بیرجند بارش ها خفیف بود.
اگرچه هواشناسی طی روزهای اخیر تداوم کاهش دما و یخبندان را در شرق کشور و خراسان جنوبی پیش بینی کرده بود اما امروز بیشتر مردم بیرجند با بارش رحمت الهی، غافلگیر و البته خوشحال شدند.
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی امروز به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف امروز صبح (چهارشنبه) به صورت محدود و گذراست و این سامانه از استان خارج می شود.
رضا برهانی افزود: طبق بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی هواشناسی، در 24 ساعت آینده هوای اغلب نقاط استان نیمه ابری، همراه با وزش باد و تداوم سرما خواهد بود و شدت سرمای هوا از روز جمعه به تدریج کاسته خواهد شد.
وی گفت: با توجه به سرما و یخبندانی که در استان است، یخ زدگی معابر و جاده ها به صورت موقت ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای بیرجند در 24 ساعت گذشته منفی 6 و 11 درجه سانتیگراد بوده است افزود: در این مدت سربیشه با کمینه دمای منفی 9 و بیرجند با بیشینه دمای 11 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر هیچ موردی از تعطیلی مدارس در استان گزارش نشده و مدارس دایر است.
به گزارش ایرنا بارش برف هم اکنون در بیرجند مرکز استان ادامه دارد و چهره شهر سفید شده است.
بنابر اعلام پلیس راه در برخی محورهای استان نیز بارش برف وجود دارد اما تاکنون موردی از بسته شدن راه ها گزارش نشده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.