به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی گفت: برای اینکه به توسعه برسیم به پیگیری مستمر جدای از هر گونه شعار نیاز داریم و آنچه مسلم است پیگیری فقط یک شاخص دارد و آن هم نتیجه مثبت است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی و فرمانداران همه فرآیند ها را مطابق دستورالعمل و آیین نامه های اجرایی تخصصی برای جذب حداکثری تسهیلات مرتبط با قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به دقت پیگیری و اجرا کنند.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی همه طرح های توسعه روستایی و عشایری را در چارچوب ضوابط به بانک ها معرفی کنند تا از استاندارد کشوری عقب نمانند.

**نباید در فرایندسازی مانع ایجاد کرد
به گفته وی نباید در فرآیندسازی ها ایستگاه ایجاد کرد زیرا این روند بسیار وقت گیر است و حق مردم در این راستا ضایع می شود.
مروج الشریعه اظهار کرد: طبق ابلاغیه ای که به فرمانداران ارسال خواهد شد، فرمانداران 11شهرستان استان کارگروه ویژه ای برای طرح اشتغال روستایی و عشایری ایجاد کنند تا تکلیف بانک ها در موضوعات اعتباری و تسهیلات روشن شود.
وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که اگر در سرگردانی فرآیندسازی و درصد بندی درگیر شویم فقط زمان را از دست خواهیم داد و دستگاه های ذیربط به هیچ عنوان خود را معطل فرآیند ها نکنند و طوری عمل کنند که وضعیت ضعیف و قوی بودن دستگاه ها واضح شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله اول تخصیص اعتبار روستایی و عشایری باید بیشترین همت را به کار بندیم گفت: حتی یک دقیقه زمان نباید بیهوده صرف شود و گزارش اقدامات فرمانداران به صورت لحظه ای رصد شود.
وی تصریح کرد: هر فرمانداری حداقل باید هفته ای 2 جلسه برای جذب اعتبارات برگزار کند در غیر این صورت عزل و سرپرستی به کسی واگذار خواهد شد که حق مردم را ادا کند.
مروج الشریعه گفت: دستگاه های تخصصی هم دستورالعمل های موجود را در اختیار فرمانداران قرار دهند که جای هیچ سئوالی باقی نماند.

**بانک ها پاسخگو باشند
وی ادامه داد: بانک ها باید جوابگو باشند که زیان 50 درصد منابع رسوب کرده را چطور جبران می کنند در حالی که این خروج سرمایه های مردم است و مردم نمی دانند که کمر اقتصاد استان را چه موضوعاتی کج می کند.
مقام عالی دولت در استان گفت: باید بدانیم اگر سرمایه ای را برای این استان جذب کرده ایم خدمتی را انجام داده ایم در غیر اینصورت جز اتلاف وقت و از بین بردن سهم مردم کاری انجام نداده ایم.
وی اظهار کرد: استانی که سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار جذب کرده قوانینی داشته که در همین استان هم وجود دارد و هیچ اختیار اضافه ای نسبت به این استان نداشته است و همین روند باعث می شود که 2 استان در کنار هم یکی توسعه یافته و دیگری در حال توسعه باشد.
مروج الشریعه گفت: امروز امانت مردم را در دست داریم در حالی که مردم گرفتارند و باید این حقیقت را دریابیم کسی که در زندان گرفتار است شاید من و شما مسئول باشیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.