به گزارش ایرنا اصغر نظافت روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان نهبندان با انتقاد از اینکه برخی پیمانکاران توانمند و متعهد به عمل نیستند افزود: محور نهبندان -شوسف به طول بیش از 30 کیلومتر سال 89 به پیمانکار سپرده شد که بایستی افتتاح آن در سال 92 انجام می شد.
وی تصریح کرد: با توجه به کم کاری و سهل انگاری پیمانکار در سال 95 توانسته ایم پیمانکار را خلع ید کنیم.
فرماندار نهبندان گفت: اگر از آغازین سال شروع پروژه دوبانده سازی محور نهبندان -شوسف این کار به مردم محول شده بود، مردم با بیل و کلنگ این پروژه را به اتمام می رساندند.
وی اضافه کرد: آنچه مهم است اینکه باید به سمت فرهنگ سازی و آموزش حرکت کنیم و باید به این دو مقوله توجه ویژه شود.
نظافت گفت: برگزاری مستمر جلسات شورای ترافیک شهرستان نقش بسزایی در برطرف کردن مشکلات ترافیکی و رونق بهبود عبور و مرور شهری دارد.
وی با اشاره به حوادث جاده ای اخیر در شهرستان نهبندان افزود: آنچه مهم است و باید به آن توجه شود، فرهنگ رانندگی است که چنانچه در مباحث شخصی و اداری واقف به امور و عامل به وظیفه باشیم می توانیم بسیاری از حوادث و اتفاقات را کم و کنترل کنیم.
فرماندار نهبندان بیان کرد: در حوادث رانندگی جاده یک متغیر است و بایستی فرهنگ رانندگی اصلاح شود تا شاهد تصادفات جاده ای و مرگ کمتر باشیم.
وی گفت: در حوادث جاده ای شاخص های دیگری پررنگ تر است که می توان به عدم تسلط افراد به رانندگی، خواب آلودگی، ایمنی و استاندارد نبودن نوع جاده ها اشاره و تاکید ویژه بر سخت گیری آزمون رانندگی کرد.
نظافت با ابراز امیدواری به اینکه محورهای مواصلاتی مورد توجه قرار گیرد افزود: مردم نیز حق دارند چرا که بیشتر مسیرهایی دچار تخریب و معیوب شده است که خودروهای سنگین در این محورها تردد دارند.
وی گفت: با همدلی و کمک همه دست اندرکاران و دلسوزان شهرستان نهبندان به دنبال جذب اعتبار و سرمایه برای شهرستان باشیم زیرا هنر یک مدیر است که به دنبال اعتبار باشد و از حداقل منابع حداکثر استفاده را ببرد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7216*3028*
خبرنگار: ابوذر تاجری * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.