به گزارش ایرنا حسین خزاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان پرداخت تسهیلات نسبت به سال های قبل رشد بسیار خوبی داشته است و براساس آمارها 50 درصد رشد ریالی را شاهد هستیم و تسهیلات پرداختی 96 تا پایان سال جاری به یکهزار میلیارد ریال می رسد.
وی بیان کرد: در حال حاضر 10 شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در هفت شهرستان بیرجند، قاینات، نهبندان، اسدیه، بشرویه، فردوس و طبس به صورت فعال ارایه خدمات می دهد.
وی گفت: در زمان حاضر برای گسترش شعب برنامه ای نداریم البته درخواست ایجاد شعبه برای سرایان را به تهران ارسال کرده ایم اما پاسخی هنوز دریافت نشده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی افزود: از زمان تاسیس شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی (شهریور 91) تاکنون 39 هزار و 224 فقره پرونده تسهیلات به مبلغ یکهزار و 6 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی با اشاره به آمار 70 هزار و 232 نفری مشتریان این بانک در استان گفت: این مشتریان 77 هزار و 186 حساب سپرده نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران استان دارند.

** پرداخت 730 میلیارد ریال تسهیلات در استان
خزاعی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 730 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب هشت هزار پرونده در استان پرداخت شده است.
وی یکی از کارکردهای بانک قرض الحسنه مهر ایران را ارایه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان نهادهای حمایتی عنوان کرد و گفت: این تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان با 60 ماه بازپرداخت بدون هیچ گونه سختگیری در قبول ضامن به افراد متقاضی داده شد.
وی همچنین از پرداخت 290 فقره تسهیلات در قالب طرح ضربتی ازدواج از ابتدای مرداد تا مهر امسال خبر داد و افزود: در این قالب 29 میلیارد ریال تسهیلات به زوجین اعطا شد.
خزاعی کم کردن فاصله طبقاتی، حمایت از زندانیان و ارایه تسهیلات حمایتی طرح های اشتغالزا، طراحی و ارایه طرح های جدید قرض الحسنه در زمینه هایی مانند ازدواج، درمان، آموزش، تحصیل و غیره و توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی را از جمله سیاست های این بانک در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
وی از افزایش رفاه اجتماعی از طریق اعطای بسته های آموزشی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد و گفت: در این زمینه امسال حدود سه هزار بسته آموزشی در مدارس شبانه روزی استان توزیع شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.