به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی روز سه شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد در باغ تاریخی رحیم آباد بیرجند افزود: یکی از آسیب هایی که در خراسان جنوبی به شدت ما را تهدید می کند، مواد مخدر است.
وی تاکید کرد: بایستی همه ما هدفمند، با برنامه و دلسوزانه برای پیشگیری و کاهش مواد مخدر در استان تلاش کنیم و با نداشتن برنامه مشخص و دچار روزمرگی شدن دستاورد خاصی نخواهیم داشت.
وی گفت: همه کودکان این جامعه را باید فرزندان خود بدانیم بنابراین همه باید برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر دست به دست همه دهیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش نقش اساسی در پیشگیری از اعتیاد دارد اظهار کرد: امروز کودکان و نسل جوان باید با انواع مواد مخدر آشنایی داشته باشند.
وی عنوان کرد: همچنین در حوزه فرهنگی هرچه مردم بیشتر با آموزه های دینی آشنا شوند کمتر به سمت مواد مخدر روی خواهند آورد.
رضایی با تاکید به اینکه هر چه تعلق دینی مردم بیشر باشد کمتر گرفتار این مسایل خواهند شد یادآور شد: اکثر کسانی که گرفتار اعتیاد شده اند در خانواده هایی با حداقل آموزه های دینی رشد کرده اند.
وی گفت: برای بازدید از نمایشگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد که امروز در بیرجند افتتاح شد بهتر است به تمامی دستگاه های اجرایی و ادارات اطلاع رسانی شود در این نمایشگاه حضور یافته و آموزش های لازم را فرا بگیرند.
وی افزود: برخی شهرستان های استان از نظر شیوع مواد مخدر با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند لذا برگزاری نمایشگاه پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد در اینگونه شهرستان ها قدم خوبی برای پیشگیری خواهد بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.