به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در آیین سوگواری شهادت امام رضا (ع) در آستان مقدس امامزادگان شهدای باقریه (ع) بیرجند افزود: وقتی خداوند در قرآن کریم به انسان تکلیف پیروی از حق و پرهیز از باطل را کرده، یعنی تشخیص حق از باطل ممکن است اما خود فرد باید بخواهد که حق را ببیند و از باطل پرهیز کند.
وی یادآور شد: در صحنه میدانی چه در گذشته تاریخ و چه در زندگی شخصی و اجتماعی امروز، حق رها شده و از باطل تبعیت می شود، این در حالی است که در انسان شناسی شناخت این دو ممکن است.
امام جمعه بیرجند گفت: مامون عباسی خلیفه معاصر امام رضا (ع)، ایشان را بیشتر از امثال ما می شناخت، همانطور که عمر بن سعد که با امام حسین (ع) همبازی بود، ایشان را به خوبی می شناخت.
وی بیان کرد: مامون عباسی از نظر ضریب هوشی فردی دانشمند بود، به حقانیت تشیع اعتراف کرد و گفت من این موضوع را از پدرم هارون الرشید شنیدم که وی به حقانیت ائمه اطهار(ع) در بحث خلافت معترف بود اما حاضر نبود قدرت را از دست بدهد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: همین مامون که از اقدام پدرش در اعتراف به غصب خلافت اهل بیت (ع) تعجب می کرد، وقتی خودش به خلافت رسید هم برادرش امین را کشت و هم امام رضا (ع) را به شهادت رساند.
وی اظهار کرد: امروز هم مردم میانمار را قتل عام می کنند، به بهانه واهی وارد دیگر کشورها شده و قتل عام می کنند، آیا تشخیص حق و یا باطل بودن این اقدام سخت است؟
نماینده ولی فقیه در استان گفت: هفتاد سال کشور اسلامی فلسطین را تصرف کردند، تشخیص باطل بودن این اقدامات راحت است اما عده ای به نحوی دلبسته به غرب هستند که این اقدام را توجیه می کنند.
وی افزود: ایالات متحده آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در 50 کشور دنیا فتنه افروزی و آدم کشی کرده و هنوز هم از فتنه انگیزی صرفنظر نمی کند.
عبادی بیان کرد: فتنه داعش، آدم کشی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان، جنایت سوریه، یمن و ... از اقدامات باطل استکبار جهانی است و به لحاظ حکم دینی و انسانی تشخیص نادرستی این اقدام راحت است.
وی اظهار کرد: به روایت تاریخ فردی مثل مامون عباسی نسبت به امام رضا (ع) معرفت دارد اما ایشان را به شهادت می رساند چون منفعت نفسانی برای او مهم است.
امام جمعه بیرجند تشخیص حق و باطل را ممکن دانست و گفت: در آخر الزمان چنین حالتی پیش می آید و اگر کسی توفیق یابد در این زمان برای حق ایستادگی کند ثوابش از کسی که بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) با ایشان همراهی دارد، بیشتر است.
اجتماع عظیم رضویون امروز همزمان با سی ام ماه صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) با حضور هیات های مذهبی و قشرهای مختلف مردم در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) شهر بیرجند برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند همچنین از نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اوقاف خراسان جنوبی در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه دیدن کرد.
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.