به گزارش ایرنا پیرحسین کولیوند روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های اورژانس خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین در ایام اربعین حسینی در هر مرز یک بیمارستان سیار نیز راه اندازی می شود.
وی از راه اندازی درمانگاه در هر کدام از مرزهای ورود وخروج زائران ایرانی به سمت کربلای معلی در ایام اربعین خبر داد و گفت: همچنین در این ایام به تعداد لازم آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، موتورآمبولانس و بالگرد در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: همکاران مبارزه با بیماری ها تمام مسیرهایی که زائران اربعین در کل کشور طی می کنند را پوشش خواهند داد.
به گزارش ایرنا کولیوند اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی رستوران ها، اغذیه فروش ها و مراکز بین راهی از چشم تیزبین نیروهای ما دور نخواهند بود.
وی یادآور شد: در مسیر برگشت زائران اربعین نیز بحث غربالگری و کنترل بیماری های واگیر با جدیت ویژه و کنترل کامل دنبال خواهد شد.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در مسیرهای کرمانشاه و قصر شیرین هر 10 کیلومتر آمبولانس و هر 15 کیلومتر اتوبوس آمبولاس مستقر خواهد شد.
کولیوند گفت: در مرزهای اهواز تا چزابه و ایلام تا مهران نیز وضعیت به همین نحو است، در شهرهای خرم آباد و همدان نیز که به عنوان پشتیبان هستند همینگونه خدمت ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه در سراسر کشور پایگاه های اورژانس زائران اربعین را پوشش خواهند داد، بیان کرد: همچنین متخصصان ایرانی در عراق حضور خواهند داشت.
وی عنوان کرد: در کشور عراق همچنین تعدادی متخصص جراحی عمومی زنان، ارتوپد، مغز و اعصاب، طب اورژانس، داخلی، قلب و بسیاری از متخصص هایی که مورد نیاز بود در اختیارشان قرار داده شد و در بیمارستان های عراق مستقر شده اند.
مشاور وزیر بهداشت از استقرار پزشکان ایرانی در کربلا و نجف خبر داد و یادآور شد: در بین مسیر نیز هلال احمر، پایگاه ها، درمانگاه ها و موکب هایی برای ارائه خدمات درمانی مستقر خواهند شد.
کولیوند بیان کرد: در بین مرز مهران تا نجف بیمارستان صحرایی بسیار مجهز از طرف کشور ایران حضور دارد.
وی افزود: در چهار قرارگاه بهداشت و درمان عراق نیروهای ما حضور دارند تا بتوانند لحظه به لحظه درمان را رصد و پایش کنند.
کولیوند اضافه کرد: علاوه بر این 40 نفر از متخصان بهداشت و مدیریت بیماری های واگیر کشور در عراق حضور دارند و به آن ها کارت شناسایی عراقی داده شده تا بتوانند تمام مواکب را نظارت و کنترل کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.