مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین آغاز این طرح گفت: کودکان 6 تا 9 سال در این طرح اسباب بازی ها و کتاب های سالم خود را به جوانان هلال احمر تحویل می دهند تا هدایای جمع آوری شده با بسته بندی های مناسب در قالب کاروان نیکوکاری به کودکان مناطق کمتر برخوردار اهدا شود.
جواد خامسان بیان کرد: بخش بیشتری از شخصیت افراد در دوران کودکی شکل می گیرد و هدف از این طرح ترغیب و تشویق کودکان به نوع دوستی، تمرین بخشش و سخاوتمندی است.
وی گفت: برای برخورداری از رفتارهای نوع دوستانه باید دل های مهربان داشته باشیم و این طرح ها می تواند در ارتقای سطح فکری و فرهنگ مهربانی موثر واقع شود.
وی با بیان اینکه طرح دست های مهربان در شهرستان های نهبندان، سربیشه، فردوس و بشرویه اجرا شده است گفت: تاکنون در این طرح 700 کودک شرکت کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: هم اکنون 2 هزار و 600 جوان بین 18 تا 29 سال عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هستند.
وی اظهار کرد: داوطلبان با انگیزه، دانش و توانمندی های مختلف وارد هلال احمر می شوند لذا اگر به درستی انگیزه داوطلبان شناسایی شود به راحتی می توان مشوقهای لازم را براساس آن انگیزه ها تعریف و جمعیت داوطلب را حفظ کرد.
وی یادآور شد: وظایف و مأموریت های هلال احمر در سراسر جهان شناخته شده است و کار، خدمت و شعار هلال احمر در حیطه مرزهای رسمی قراردادی قرار نمی گیرد و جامعه بشری را مخاطب خود قرار داده است.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.