موسی سلیمانی روز شنبه در جلسه ستاد بیمه کشاورزی این شهرستان با دستور کار بررسی آخرین تغییرات بیمه محصولات کشاورزی و معرفی بیمه پایه افزود: صندوق بیمه کشاورزی باید به نوعی عمل کند و فضای آن به گونه ای باشد که کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و حوزه کشاورزی این شهرستان، برای کاهش ریسک پذیری در فعالیت های کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی می تواند از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.
وی بیان کرد: کشاورزی در این شهرستان پر ریسک بوده و در معرض حوادث طبیعی و تنش های محیطی زیادی قرار دارد لذا ایجاب می کند که هر کشاورز و دامدار نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کند.
به گزارش ایرنا سلیمانی اظهار کرد: با تمام مسائل و مشکلاتی که در حوزه بیمه کشاورزی وجود دارد توصیه ما به کشاورزان و دامداران این است که محصولات خود را بیمه کنند.
وی ادامه داد: بیمه به عنوان چتر حمایتی کشاورز در صورت بروز حوادث غیر مترقبه ابزاری برای اطمینان کشاورز و تولیدکنندگان است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی سرایان نیز در این جلسه این شهرستان را منطقه ای حادثه خیز دانست و افزود: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی کشاورزان کاهش یافته اما سهم بیمه گذار در صندوق بیمه کشاورزی افزایش یافته است و این مساله به نفع کشاورزان نیست.
محمدرضا خزایی گفت: باید به فکر کشاورز و دامدار بود چرا که با از بین رفتن محصول کشاورز خود کشاورز نیز از بین خواهد رفت.
وی اظهار کرد: بیمه کشاورزی فرایندی دو طرفه است که طی آن قراردادی به منظور جبران خسارت احتمالی بین کشاورز و صندوق بیمه منعقد می شود.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که کشاورزان و دامداران با آن مواجه هستند عدم اطلاع، آشنایی و آگاهی از گزینه های بیمه و شرایط صندوق بیمه محصولات کشاورزی است بنابراین برای دستیابی به اهداف مطلوب و رونق بیمه آموزش باید در راس کار قرار گیرد و صندوق بیمه به تعهدات خود عمل کند.
ناظر مقیم بیمه دام خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال زراعی 97_96طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان آغاز می شود.
محمد نعمتی هدف از اجرای طرح بیمه پایه کشاورزی را مدیریت ریسک عنوان کرد و افزود: کاهش ضریب خطر و ارزان شدن حق بیمه این امکان را به تولیدکنندگان می دهد که در رابطه با ریسک هایی با تواتر کم تولیدکنندگان بیشتری به جامعه بیمه کشاورزی بپیوندند.
وی ایجاد بستر مناسب برای بیمه های فراگیر، جبران خسارت های شدید، امکان حمایت های موثرتر و ارائه بیمه های ارزان قیمت با تعهدات بالاتر را از جمله محاسن بیمه پایه برشمرد.
وی یادآور شد: در زیر بخش زراعت، گندم آبی، در زیر بخش باغی، انگور آبی، پسته و سیب و در زیر بخش دام، دام سبک، دام صنعتی، گاوهای بومی و آمیخته، گاو اصیل در واحدهای سنتی بهداشتی واجد شرایط بیمه پایه می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.