حجت الاسلام سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان افزود: مسئولیت نیروی انتظامی همان تکالیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر است و اصل تشکیلات آن یکی از ابتکارهای حضرت علی (ع) است.
وی گفت: افراد شاغل در نیروی انتظامی از راحتی خود می گذرند تا امنیت و آرامش را در جامعه فراهم کنند.
وی بیان کرد: مسئله باید ها و نبایدها که در لازمه آن امر به معروف و نهی از منکر پیش می آید اجمالا بر نفس بشر سنگینی می کند.
به گزارش ایرنا عبادی اظهار کرد: نفش انسان به گونه ای است که می خواهد آزاد باشد، انسان تنها موجودی است که انگیزه دارد فقط به خواسته خودش عمل کند و نسبت به امر و نهی بی توجه باشد.
وی عنوان کرد: اگر بایدها و نبایدها رعایت نشود همه تشکیلات نظام به هم می ریزد، لذا حلال و حرام جزو بایدها و نبایدهاست و در صورت رعایت نشدن به ضرر انسان است.
وی یادآور شد: خداوند از انسان می خواهد با کمک علم، عقل و دین جایگاه خود را بیابد، آنچه را که بشر باید بسنجد این است که ببیند خیرش در چه راهی است و به دنبال همان برود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امتیاز فرهنگ اسلامی نسبت به فرهنگ بیگانه این است که راه درست را به انسان نشان می دهد.
عبادی ادامه داد: این در حالیست که به فرهنگ اسلامی کم توجهی شده و به عناوین پر جاذبه ای مانند آزادی انسان بیشتر توجه می شود.
وی عنوان کرد: در حین آزادی باید از گرفتن مال حرام و رشوه خودداری کنیم اما در مسایل سیاسی شاهدیم برخی انسان ها به بهانه آزادی پا روی ارزش های انسانی خود می گذارند و دست به جنایت های غیرانسانی می زنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.