حجت الاسلام حسین مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) با بیان اینکه بی تقوایی سیاسی مهمترین عامل به وجود آورنده فاجعه کربلا بود افزود: مردم آن زمان اهل نماز و روزه بودند و بی تقوایی عبادی تا حدودی نداشتند اما مهمترین مشکل این بود که فقط 72 نفر تقوای سیاسی را درک کرده بودند.
وی بیان کرد: یاران امام حسین (ع) زعامتی را پذیرفته بودند که خدایی بود اما متاسفانه عده زیادی برای رسیدن به جاه و مقام زعامت یزید را پذیرفتند و این فاجعه بزرگ را آفریدند.
وی گفت: امروز تقوای سیاسی نیاز اصلی جامعه ماست و مسئولان و مردم باید تقوای سیاسی را بر محور ولایت فقیه که حجت خداست، مد نظر قرار دهند و هر کس تشخیص خودش را اعمال نکند زیرا ما معتقد به امامت و ولایت هستیم.
خطیب جمعه بیرجند اظهار کرد: مسلمان واقعی باید محور ولایت فقیه برایش فصل الخطاب باشد و خطوط قرمز ولی امر مسلمین را به عنوان خطوط قرمز زندگی اش قرار دهد.
وی با اشاره به این کلام امام زمان (عج) که فرمودند، در حوادث سیاسی و اجتماعی در دوره غیبت به کارشناسان عادل (ولی فقیه) رجوع کنید افزود: ولی فقیه حجت خدا بر روی زمین است و هر کس او را رد کند به خداوند متعال شرک ورزیده است.

**عبرت گیری از عاشورا
حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: امروز عبرت گیری از عاشورا یک اصل اساسی است زیرا تفرقه بین مسلمانان بزرگترین ضربه را به آنها وارد کرد، مسلمانان درگیر هواهای نفسانی شدند و به حسین آری گفتند اما به نایبش یعنی مسلم بن عقیل نه، که این موجب سرافکندگی آنها شد.
وی تصریح کرد: در عصر غیبت امام زمان و در این کوفه دنیا، وقتی که امام زمانمان غایب است در تمام مسایل سیاسی و اجتماعی باید پشتیبان ولی فقیه باشیم تا به ما آسیبی وارد نشود.
وی گفت: امروز استکبار جهانی از ما عصبانی است زیرا خیالاتی را که در بحث خاورمیانه، عراق، سوریه، یمن و ... داشت همگی نقش بر آب شده و با تمام وقاحت برجامی که خودشان حامی آن بودند را نقض و دنیا را نسبت به خودشان بی اعتماد کردند.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: استکبار جهانی عصبانی است چون همه امیدشان به جنگ نرم بود و شیعه را می خواستند از داخل متلاشی کنند اما شهید حججی ها نشان دادند که اسلام و انقلاب فرزندانی را پرورش داده است که جلوی همه افکار شومشان با اقتدار ایستاده اند.

**فتنه داخلی تنها راه دشمن است
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه دشمن فتنه داخلی را تنها راه رسوخ در نظام و انقلاب می داند اظهار کرد: در 40 سال گذشته از هیچ راهی نتوانسته ورود پیدا کند و مومنان باید مواظب باشند که عده ای فقنه گر به جای اینکه به فکر اشتغال، تولید و ریشه کن کردن تورم باشند و به دولت محترم کمک کنند پیوسته دست اندازی می کنند.
وی گفت: این عده بر این عقیده اند که تمام مشکل ما فقط حصر 2 نفری است که در فتنه 88 تا مرز براندازی نظام پیش رفتند و از اشتباهات خودشان هم پشیمان نیستند که این کارشان یا از روی جهالت یا غرض ورزیست.
وی افزود: نظر مقام معظم رهبری و شورای امنیت ملی و قوه قضاییه در این مورد کاملا واضح است و مطرح کردن این مطلب شروع فتنه گری جدید است.

**تهدیدهای فرهنگی جدی گرفته شود
امام جمعه موقت بیرجند با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی در کنار حراست از جان و مال مردم باید ناامنی ها و تهدید های فرهنگی را هم جدی بگیرند و جلوی برخی از بی بند و باری ها در برنامه های رسمی و غیر رسمی و اختلاط زن و مردها را بگیرند زیرا این معضل ناامنی در اخلاق و دین ایجاد می کند.
وی گفت: این در حالی است که عده ای می خواهند نیروی انتظامی را جدای از مباحث دینی بدانند اما نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لائیک یا سکولار خدمت نمی کند بلکه نظام آنها برگرفته از دین و شریعت است.
وی اظهار کرد: بازرسی های سازمانی هم باید در نیروی انتظامی جدی گرفته شود تا یک فرد مانند لکه ای سیاه بر جامه ای سفید، جامعه ای را به تباهی نکشاند.

**لزوم تدبیر دولت برای آبرسانی روستاها و عشایر
حجت الاسلام مختاری ضمن تبریک روز روستا و عشایر گفت: دولت محترم باید تدبیری بیندیشد تا مشکل آب شرب و کشاورزی صدها روستای استان خراسان جنوبی حل و از طرفی محصولات کشاورزان به بهترین قیمت فروخته شود و دست دلالان از این مبحث کوتاه شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.