حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در جمع مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی استان افزود: افزایش آمار طلاق نسبت به ازدواج، فروپاشی خانواده ها، ویران شدن بنیان خانواده و غیره متاثر از جنگ نرم است.
وی گفت: امروز بیش از جنگ های سخت نظامی، جامعه با جنگ نرم و فرهنگی دشمن درگیر است، لذا صفی می تواند در این جنگ به پیروزی برسد که زن های مومن در آن وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: دشمن، جوان و نوجوانان ما را هدف قرار داده است و بانوان می توانند برای مقابله با این جنگ نقش بسزایی ایفا کنند چرا که فرزندان حرف زدن، اخلاق، رفتار و ارزش های اسلامی را از مادر می آموزند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جنگ کنونی نباید شکست را بپذیریم بلکه باید مانند هشت سال دفاع مقدس تا رسیدن به پیروزی نهایی مقابله کنیم.
وی عنوان کرد: پیام عاشورا توسط حضرت زینب (س) جهانی شد بنابراین زنان ما باید پیام رسان این نهضت به نسل های دیگر باشند.
وی افزود: انسان بدو تولد جنس خام بوده و تنها مونث و مذکر بودنش مطرح است اما انسان تنها با ایمان و عمل معنا پیدا می کند.
عبادی گفت: در بدو تولد نمی توان توصیف کرد که آیا انسان در خلقت جایگاه ارزشمندی دارد یا خیر، شرط رسیدن به جایگاه ارزشی این است که با استفاده از ارزش ها به آنچه می خواهد برسد.
وی ایمان را لازمه تحقق و پیشرفت انسان دانست و عنوان کرد: برخی افراد در مسایل حاشیه ای نخبه می شوند اما نابغه شدن با انسان شدن فاصله زیادی دارد.
امام جمعه بیرجند با اشاره به هشت سال دفاع مقدس افزود: مردان ما به پشتوانه همسر، مادر، خواهر یا دختران خود حماسه بزرگی خلق کردند و اگر شرایط ایجاب کند در جهاد دفاعی زن نیز باید در صحنه حضور یابد اما در شرایط کنونی زن ها باید با مدیریت درست خانواده مردان را یاری کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: بانوان نباید به دلیل شرکت در مسایل و عرصه های اجتماعی جامعه از مدیریت خانواده غفلت کنند.
نفیسه نخعی افزود: حضور زنان همواره در تاریخ و در صحنه های مختلف انقلاب برای دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی پررنگ بوده است.
وی بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس بانوان نقش آفرینی های زیادی داشتند و علاوه بر این حمایت مادران، همسران، دختران و فرزندان در این دوران سبب تقویت روحیه رزمندگان می شد.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی دارای یکهزار و 811 نفر شهید، سه هزار و 751 نفر جانباز و 329 آزاده است که از این تعداد 6 شهیده و 2 جانباز نیز بانوان هستند.
نخعی گفت: جنگ نرم کنونی وظیفه بانوان را سنگین تر می کند و باید مراقب باشیم دشمن در اعتقادات فرزندانمان رسوخ نکند و به کانون خانواده آسیب نزند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.