به گزارش ایرنا، در این آیین که شماری از مسوولان ارشد اجرایی و نظامی و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند، یگان های نمونه نیروهای مسلح از جمله یگان های پیاده و موتوری نظامی، انتظامی و بسیج مردمی بخشی از توان رزمی و آمادگی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند و از مقابل کلام الله مجید، تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری و جایگاه رژه رفتند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این مراسم گفت: اسلام از ما می خواهد که نسبت به همه دلسوز باشیم و محیط زندگی را برای همه سالم نگه داریم.
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی افزود: در روایات در مورد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان شده که اگر همه نیکی ها در یک کفه ترازو و امر به معروف و نهی از منکر در کفه دیگر باشد به مثابه قطره ای در مقابل اقیانوس است.
وی اظهار کرد: خداوند در دین خود امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرده و چون از این دو فریضه از ضروریات است، نفی کننده آن مرتد است.
وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی ایجاد محیط سالم که برای بقا و حیات انسان لازم است.
وی تصریح کرد: اشیای باستانی که جماد است در هر جا نگه داری نمی شود بلکه در محیطی باید باشد که در آنجا بتواند حفظ شود.
وی تاکید کرد: برای کشاورزی محیط رشد گیاه مهم است،انسان هم در زاویه انسانیت خود که بر اساس اسلام، وقتی حیات عقلانی اش رشد می کند که محیط مساعد باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: محیط پرورش انسان باید سالم باشد و به همین دلیل دشمن به دنبال آلودگی محیط ماست تا جامعه را به لحاظ فرهنگی براندازد.
عبادی گفت: اساس امر به معروف و نهی از منکر بر اساس انسان دوستی است، فرد در خانه خود نسبت به فرزند خود امر و نهی می کند چون دلسوز اوست اما ممکن است این کار را نسبت به فرزند همسایه انجام ندهید.
وی افزود: خداوند جهاد را قرار داده تا کسانی که با عقل و منطق کنار نیایند با قدرت در مقابلشان بایستیم.
وی اظهار کرد: رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا چون فردی نادان است زوایای امور را حفظ نمی کند اما در حقیقت باطن همه آنها به این شکل است.
وی یادآور شد: خداوند جهاد را قرار داده تا در مقابل زورگو بایستیم و ذلت نپذیریم.
وی تصریح کرد: مردم حزب الله و جوانان با غیرت کشور مصداق اولیای خدا هستند، مردان مردی که در مقابل دشمن ایستادند و ذلت نپذیرفتند.
وی اضافه کرد: باید مراقب بود بعد از شکست دشمن خارجی درگیر هوای نفس و انحراف فکری در داخل نشویم و این جهاد اکبر است و باید بر خود مسلط بود و مصالح جامعه را بر مصالح فردی ترجیح داد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن بوسیله فرد نفوذی داخلی که ممکن است یک مسئول و یا یک فرد عادی باشد به کشور نفوذ کرده و فکر و اندیشه خود را تحمیل کند.
عبادی افزود: اگر برای دشمن جای پا باز نشود هیچ کاری نمی تواند انجام دهد، باید همواره از خطر درون ترسید چون این خطر زمینه حضور بیگانه در کشور را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: امام راحل فرمود« پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیب نرسد» این یک دنیا حرف است و جمله دیگری ایشان دارند که « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و ادامه جمله این است که اگر ما همه با هم باشیم آمریکا غلطی نمی تواند بکند.
وی یادآور شد: نباید هر حزب و گروهی به سلیقه خود حرف زند و هر کسی در هر مسئله اظهار نظر کند چون این کار به معنی تسلیم دشمن شدن است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559*6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.