حمیدرضا صولتی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته تعاون در فردوس اظهار کرد: مشارکت، مشورت و همفکری آگاهانه در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد به نحوی که همواره بر اتحاد، وحدت و تعاون در امور توصیه و سفارش شده است.
وی افزود: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، اهمیت تعاون و کار جمعی صد چندان است و به جرات می‌توان گفت اگر در امور مرتبط با تولید، اشتغال و اقتصاد، همکاری و تعاون وجود داشته باشد قطعائمعضلات کشور به ویژه در بخش معیشت برطرف می‌شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: تعاونی‌ها بستر ایجاد اشتغال در جامعه هستند و کار خود را با یک خرد و سرمایه جمعی آغاز می‌کنند بنابراین باید برای ترویج فرهنگ کار گروهی و تشکیل و تقویت تعاونی‌ها تلاش کنیم.
صولتی با اشاره به تشکیل 265 تعاونی در شهرستان فردوس، یادآور شد: تاکنون 50 تعاونی غیرفعال تعیین تکلیف شده و از چرخه خارج شده‌اند.
وی همچنین از 100 مورد نظارت عمومی، 70 مورد نظارت مالی، 50 مورد نظارت بر مجامع، برگزاری 12 دوره آموزشی و 12 جلسه ترویجی از هفته تعاون سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز تعداد هفت تعاونی جدید با عضویت 160 نفر در شهرستان فردوس تشکیل شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس افزود: با هدف تقویت فرهنگ تعاون، طرح تعاون روستا در دو روستای برون و خانکوک اجرا و در صورت تمایل سایر روستاهای شهرستان، آمادگی اجرای طرح در دیگر روستاهای شهرستان فردوس را نیز داریم.
صولتی با اشاره به اینکه سهمیه شهرستان فردوس در طرح کارورزی 163 نفر است، از نیروهای تحصیل کرده شهرستان فردوس و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواست تا برای ثبت‌نام اقدام و از مزایای این طرح بهره‎‌‌مند شوند.
وی ادامه داد: تاکنون 90 نفر نیروی تحصیل کرده در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند که در این طرح نیروی تحصیل کرده در اختیار کارفرما قرار داده می‌شود و یک سوم حقوق نیروی کارورز نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.
9865* 6054* خبرنگار - اعظم جمالی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.