سید علی اکبر پرویزی روز جمعه در حاشیه نابودی 30 تن مواد مخدر غیر دارویی که نتیجه تلاش نیروهای مقابله ای کرمان و خراسان جنوبی از سال 95 تاکنون بود، به خبرنگاران افزود: برای جلوگیری از انتقال مواد افیونی از منطقه به اروپا باید کشورهای مختلف در این ارتباط با ایران همکاری کنند.
وی اضافه کرد: ایران تاکنون تعداد زیادی شهید و جانباز در مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرد که از خراسان جنوبی در مبارزه با این پدیده 97 نفر شهید و بیش از 80 تن جانباز شدند.
وی با قدردانی از نیروهای موثر در مبارزه با مواد مخدر 2 استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی و کرمان، یادآور شد: در این ارتباط تلاش و حضور ماموران انتظامی، سپاه، بسیج ، اداره کل اطلاعات ، گمرک 2 استان و نیز مرزبانی قابل قدردانی است.
پرویزی بیان کرد که بیشترین حجم مواد مخدر غیردارویی که امروز در بیرجند به آتش کشیده شد،در استان کرمان کشف شد که نابودی این مقدار مواد افیونی هشدار جدی به سوداگران مرگ و قاچاقچیان است.
وی به تصمیم جدی دولت، قوه قضاییه، نیروهای امنیتی، انتظامی و مرزبانی در مبارزه با با این آسیب اجتماعی اشاره کرد و نقش خانواده ها و مراقبت والدین را در این ارتباط مهم دانست و یادآور شد: کشف مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 31درصد افزایش دارد.
به گفته استاندار خراسان جنوبی، در این مدت هشت هزار و 748کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف شد و در این ارتباط هزار و 489 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی شدند.
وی در ادامه با تاکید به لزوم توجه بیشتر به بحث پیشگیری از اعتیاد در جامعه یادآور شد: این کار به تنهایی از توان دولت، نیروی انتظامی و سایر نیروها خارج است، در این ارتباط به مشارکت جدی مردم و خانواده ها بیش از همه نیاز است.
وی مشارکت و مراقبت خانواده ها را عامل اصلی در موفقیت مبازره اجتماعی شدن مواد مخدر دانست و اظهار کرد: حاکمیت هم در این راستا به تقویت مرزها، استفاده از لوازم الکترونیکی در مبادی ورودی ، گلوگاهها و گذرگاهها توجه دارد.
وی ادامه داد: در این صورت شاهد کاهش تقاضا برای مصرف مواد افیونی در جامعه خواهیم بود و با همکاری و مراقبت خانواده ها فضا برای خرده فروشان ناامن خواهد شد.
وی در مورد اهمیت آگاهی بخشی کار دولت در مراکز فرهنگی و آموزشی و دانشگاهها نیز تاکید کرد: در بحث آموزش های کلاسیک در دانشگاه ها و مراکز آموزشی دوره های آموزشی با همکاری نیروی انتظامی برگزار می شود.
پرویزی بیان کرد: باید به اعتیاد به عنوان یک هشدار نگاه کرد و خانواده ها هم آگاه هستند، که مواد مخدر خانمانسوز است، باید اعضای جامعه آگاه شوند، مراقبت ، تلاش و همکاری کنند تا اعتیاد در جامعه کاهش یابد.
بر اساس سرشماری آبان ماه 1395، جمعیت خراسان جنوبی 769هزار نفر است و آمار مورد تایید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نشان می دهد، از 19هزار نفر متعاد، 16هزار نفر مرد و بقیه زن هستند.
465کیلومتر از 940کیلومتر مرز ایران و افغانستان، در محدوده خراسان جنوبی قرار دارد.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.