علی زندی روز جمعه در حاشیه امحا 30 تن انواع مواد مخدر غیردارویی حاصل تلاش نیروهای مقابله ای استان های کرمان و خراسان جنوبی از سال گذشته تاکنون در منطقه عمومی بند دره بیرجند در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نظام در عرصه مبارزه با سوداگران مرگ هزینه های زیادی را متحمل شده است.
نیروهای مقابله ای در مبارزه با مواد مخدر شامل ماموران انتظامی، اطلاعات، سپاه، بسیج، مرزبانی، گمرک و اداره کل زندان هاست.
وی اضافه کرد: نیروهای مقابله استان در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تاکنون 97 نفر شهید و بیش از 80 جانباز تقدیم کرده است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و دستور صریح رئیس جمهوری و وزیر کشور در مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: این استان برای فعالیت سوداگران مرگ ناامن است و بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد افیونی به جد در دستور کار نهادهای ذی ربط قرار دارد.
وی بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی مستلزم کار فرهنگی و استفاده از ابزارهای مختلف است و در این ارتباط بیش از هر عاملی نیاز به همکاری مردم و خانوادهها در مبارزه با اجتماعی شدن مواد مخدر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد که در این صورت قادر به مبارزه با پدیده مواد مخدر خواهیم بود، زیرا هیچ دستگاهی به تنهای قادر به مبارزه با موادافیونی نخواهد بود.
وی با اشاره به حضور مردم در عرصه دفاع مقدس یادآور شد: مردم در هر عرصه ای حضور پیدا کنند با توجه به ظرفیت ها و قابلیت هایی که در طیف مختلف آنها وجود دارد ، موفق بودند.
وی تاکید کرد: از اینرو نیازمند همکاری، حمایت و حضور مردم در مبارزه اجتماعی شدن مواد مخدر هستیم.
زندی در ادامه با اشاره به شکل شخصیت کودک در کانون خانواده اظهار کرد: کودکی که در کانون خانواده متدین و پای بند ارزش های اجتماعی تریبت شود، کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرد.
بر اساس آمارسرشماری آبان ماه 1395، جمعیت خراسان جنوبی 769هزار نفر است.
طبق آمارهای منتشره مورد تایید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، 19هزار نفر در استان متعاد هستند که 16هزار نفر مرد و بقیه زن هستند.
مواد مخدر نابود شده حاصل تلاش نیروهای انتظامی ، بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گمرک، اداره کل اطلاعات و نیز نیروهای مرزبانی خراسان جنوبی است.
در مراسم نابودی مواد مخدر تعدادی از شهروندان بیرجندی، سید علی اکبر پرویزی استاندار، محمد حسینی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ، فرماندار بیرجند، تعدادی از مسئولان یگان های مسلح مستقر در بیرجند و شماری از مدیران استان حضور داشتند.
به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی، سه ماهه نخست سال 96، هشت هزار و 748کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.
علی زندی، با بیان اینکه کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان 31 درصد افزایش دارد ، افزود: در این مدت هزار و 489 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
به گفته وی دستگیری تعداد متهمان نسبت به مدت مشابه سال قبل 16درصد افزایش دارد و در ارتباط با حمل و انتقال مواد مخدر در استان تعدادی خودرو و وسیله نقلیه نیز توقیف شد.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.