علی تهوری، روز شنبه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت دهه تولید ملی ( یکم تا 10 تیرماه ) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان بازرسی برای جمع آوری کالاهای قاچاق در سه ماهه نخست امسال 263 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
وی گفت: ارزش ریالی پرونده ها در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل به 2 برابر افزایش یافت که نشان از جدیت این امر برای حمایت از تولید داخلی است.

** کالای قاچاق تهدیدی برای تولید داخلی
وی کالای قاچاق را تهدیدی برای تولید داخلی دانست و بیان کرد: امسال بحث جمع آوری کالاهای سلامت محور در اولویت کاری این سازمان قرار دارد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ستاد قاچاق کالا و ارز در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، تهوری اظهار کرد: در این طرح بازرسی از لوازم آرایشی بهداشتی، نوشیدنی ها، خوارکی ها، تجهیزات پزشکی و کالاهای طبی از حساسیت خاصی برخوردار است و کالاهای وارداتی باید دارای برچسب اصالت باشد.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی نخستین استانی بود که کالای دخانی قاچاق را از سطح عرضه حذف کرد، در این زمینه 300 کارت عاملیت دخانیات مجاز در مرکز استان طبق ضوابط صادر شد و نظارت بر شبکه توزیع ادامه دارد.
وی در ارتباط با اجرای طرح نظارتی نوروز 96 افزود: در قالب این طرح، بازار استان قبل و بعد از سال با اعمال بازرسی و استفاده از توان اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف کنترل شد، شرایط بازار در ایام عید نسبتا خوب بود و هیچگونه کمبود کالایی در این ایام گزارش نشد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: توزیع کالا های اساسی که از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان در نمایشگاه فروش بهاره و ضیافت تامین شده بود در سطح عرضه قرار گرفت، این مهم سبب کاهش نوسان قیمیت و رفع نیاز مردم در تامین کالاهای اساسی شد.
تهوری گفت: طرح نظارتی ماه مبارک رمضان نیز از ابتدای این ماه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی، تعزیرات حکومتی در قالب گشت های مشترک با بازرسی شبکه های توزیع کالا و خدمات در حال انجام است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.