سید مرتضی بختیاری به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه بیرجند به مناسبت روز جهانی قدس افزود: روز قدس به معنی خاص حمایت از قهرمانان فلسطین است که بیش از 65 سال در سرزمین خود با سخت ترین حمله های دژخیمان استکبار جهانی با صهیونیزم مبارزه می کنند.
وی یادآور شد: روز قدس در معنی عام آن مبارزه با ظلم، استکبار ستیز آشتی ناپذیر و قدرتمندان قلدری است که کمر همت را برای از بین بردن اسلام و قرآن بسته اند.
وی با بیان اینکه روز جهانی قدس پرده افشاگری در رابطه با دست های آهنینی است که با لباس مخملی در صحنه های اجتماعی حاضر می شوند ،گفت: در روز قدس دست های مرموزی که در کنار اسرائیل پشت صحنه جنایت می کنند را می شناسیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه روز قدس روز فرقان است و حق را از باطل می توان جدا کرد، افزود: روز قدس برای اسلام انقلابی، اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام آمریکایی و عربستانی فرقان خواهد بود و بصیرتی که می تواند این فرقان را برای ما بگشاید رجوع به قرآن کریم است.
وی یادآور شد: قصه های قرآن، جریان شناسی در دوره های مختلف را به ما می آموزد، داستان قرآن حقیقتی است که به عنوان نهضت انبیا در مقابل طیف های مختلف است.
وی تصریح کرد: تمسک به آیه های قرآن و بصیرت افزایی الهام شده از آن موجب می شود که فلش های غلط دشمنان با زبان های مختلف، برای ما ایجاد مشکل نکند و در انتخاب مسیر درست تردید نکنیم.
وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم(ع) با استکبار زمان خود قدرتمندانه جنگید و ذره ای تردید به خود راه نداد، مگر می شود با استکبار آشتی کرد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: کسانی که امروز میل قلبی به ایالات متحده آمریکا و اسرائیل پیدا می کنند از نگاه انقلاب اسلامی و قرآن مردود هستند.
بختیاری افزود: وعده های خداوند در قرآن برای انسان این باور را ایجاد می کند و امام راحل(ره) قدرتمندانه می فرماید که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی اظهار کرد: آیا امام راحل از بمب اتم آمریکا وسلاح نظامی اش بی خبر بود، ایشان از همه بیشتر اطلاع داشتند اما قرآن و وعده های الهی را باور داشت، رهبر معظم انقلاب که خلف شایسته امام راحل(ره) هستند این وعده های خدا در قرآن را باور دارند و مقتدرانه در برابر قدرت های ستمگر خائن دنیا ایستاه اند.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نشان داد اگر در مسیر قرآن حرکت نکنید، صلح و سازش را در جای خود بکار نگیرید و اگر ستیزه جویی با ظالمان را فراموش کنید حاکمیت استکبار ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: ملت ایران تحت رهبری امام خمینی(ره) به آیات قرآنی لباس عمل پوشاند و با دست خالی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد و آمریکای جنایتکار با 40 هزار مستشار نظامی را از ایران بیرون کرد.
بختیاری با بیان اینکه داستان های قرآن مسائلی است که در واقعیت رخ داده، اراده خدا بر این داستان های قرآنی تبلور پیدا کرده است افزود: چه کسانی از تهدید های آمریکا می ترسند؟ کسانی که اسلامشان آمریکایی است و خدا را باور ندارند.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی قرآن و آیات آن را باور دارد و عده قرآن را قطعی می داند و مقتدرانه در برابر همه قدرت های استکباری ایستاده است.
وی یادآور شد: اگر دشمن را نشناسیم، با ابزار مختلف وارد صحنه شده و زمینه بدعت، انحراف و تحریف را بوجود می آورد.
وی تصریح کرد: منافقانی که حادثه تلخ 72 شهید به سرپرستی شهید مظلوم آیت الله بهشتی را بوجود آوردند مگر به نام اسلام در صحنه فعالیت نمی کردند.
وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) می فرماید اگر حق با لباس حق و باطل با لباس باطل بیرون می آمد نگران نبودم، اما نگرانی من از این است که باطل با لباس حق بیرون می آید و اینجاست که دشمن شناسی، مراقبت و بصیرت افزایی در میدان مبارزه ما را مسلح و موفق می کند.
بختیاری افزود: امروز آمریکا دلسوز اسلام شده، ترامپ می گوید به عربستان سعودی آمدم و جهاد کردم و توانستم اقداماتی انجام دهم تا ایران تروریست را بایکوت کنم، تروریست واقعی خود امریکاست.
وی اظهار کرد: بزرگ تروریست دنیا امریکاست، در سال 1360 بیش از 16 هزار نفر به دست منافقان پلید در ایران شهید شدند، در میان آنها شهید مظلوم آیت الله بهشتی و علامه مطهری و ... بودند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: استفاده از مذهب بر علیه مذهب توسط استکبار انجام می شود، از اول انقلاب ما ر اتحریم کردند و امروز با جرات می گوییم که هیچ کاری نبود که استکبار برای ضربه به انقلاب اسلامی انجام نداده باشد.
وی تصریح کرد: روز گذشته ترامپ در مصاحبه ای گفت که من در عربستان آل سعود را وادار کردم که دیگر به داعش و تکفیری ها حمایت مستقیم نکند، هرچند برای ملت ایران و مظلومان جهان مشخص بود که حامی داعش خودشان هستند.
بختیاری گفت: یکی از حربه های دشمن شعارهایی است که توسط استکبار، عربستان سعودی و اسرائیل مطرح می شود و ایران هراسی، اسلام هراسی در راس شعار های تبلیغاتی و ناتوی تبلیغاتی دشمن قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: ایران هراسی را با القای دسترسی ایران به سلاح هسته ای مطرح می کنند، اما بیشترین سلاح هسته ای جهان را خودشان دارند و اخیرا تصمیم گرفته اند سلاح هسته ای که عمرشان تمام شده را توسعه دهند.
وی یادآور شد: ایران اسلامی از روز اول شعارش این بود که از انرژی هسته ای در مسیر صلح آمیز استفاده می کنیم، رهبر معظم انقلاب به عنوان مرجع تقلید رسما فتوای حرام بودن سلاح هسته ای را دادند و ما معتقد به فتوای مرجع تقلید و قرآن هستیم وقتی مرجع تقلید می گوید چیزی حرام است هیچ کس حق حرکت در مسیر حرام را در جمهوری اسلامی ندارد.
وی تصریح کرد: رئیس جمهوری سابق امریکا به صراحت گفت که اگر جمهوری اسلامی به بمب اتم هم دسترسی پیدا کند نگرانش نیستیم، ما نمی خواهیم دانش هسته ای در اختیار ایران باشد.
وی اضافه کرد: آنها می خواهند ایران همیشه زیردستشان باشد،ایران امروز پرچم قرآن را به احتزاز درآورده و تا آن وقتی این پرچم بلند باشد هرگز زیربار آمریکای جنایت کار نمی رود.
بختیاری گفت: استکبار در کمال بی شرمی می گوید ایران از تروریسم حمایت می کند، در داستان های قرآن فرعون، نمرود و قدرتمندان در برابر نهضت انبیا از ابزارهای مختلف استفاده می کردند، ایران که خود قربانی تروریسم است و با تمام وجود در مقابل تروریسم ایستاده، را متهم به حمایت از تروریسم می کنند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: حامی واقعی تروریست آمریکا است، استکبار مدعی است در ایران حقوق بشر رعایت نمی شود، زندان های مخوف آنها در خاورمیانه و اروپا و ... وجود دارد، اسرائیل مورد حمایت آنهاست، عربستان سعودی به پشتوانه آنها این همه شرارت می کند و امروز با کمال بی شرمی ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند.
وی اظهار کرد: برای ایران هراسی القای تهاجمی بودن فناوری دفاعی ایران را می کنند، استکبار می خواهد ایران یک کشور ضعیف باشد تا هر غلطی بخواهند بکنند.
وی تصریح کرد: ایران قدرتمندانه روی پای خود ایستاده، دانش ساخت موشک را از هیچ کس نگرفته، این دانش از تفکر بسجی ، جهادی و خودباروی سرچشمه گرفته است.
امام خمینی(ره)، 16 مرداد 1358 خورشیدی در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
7559* 6054* خبرنگار- امیر شاهین نایبی فر* انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.