بهمن کهن ترابی روز سه شنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان افزود: در توزیع بودجه بین دستگاه های اجرایی نهایت دقت، حساسیت و نیاز سنجی واقعی صورت گرفته تا نگاه عدالت محوری که دولت تدبیر و امید در بحث کاهش فاصله نقاط کمتر توسعه یافته با نقاط برخوردار دارد ، محقق شود.
وی اضافه کرد: تلاش ما هم بر این است که اعتبار امسال بر همین اساس توزیع شود تا مشکلات مردم در مناطق کمتر برخوردار رفع یا کاهش یابد.
وی اضافه کرد: شهر قاین جزو مناطق کمتر برخوردار نیست، این موضوع باعث شده است که در بحث بودجه به پروژه های شهری با مشکل مواجه شویم و نتوانیم از محل سه درصد نفت اعتباری را به پروژه های نیمه تمام تخصیص دهیم.
وی یادآور شد: خواسته ما از نماینده شهرستان در مجلس پیگیری حق شهر قاین است که با وجود این که نام شهر بزرگ بر آن گذاشته شده اما از کم ترین امکانات برخوردار است، در حالی که سایر شهرهای استان(غیر از بیرجند و قاین) از بحث منطقه کمتر برخوردار بهره مند هستند.
کهن ترابی تاکید کرد: در شرایط کنونی قاینات نیاز به هم پوشانی و هم افزایی همه مسئولان دارد، باید مسئولان با کنار گذاشتن منیت ها برای توسعه و عمران شهرستان گام بردارند.
همچنین امینی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری اظهار کرد : کمیته برنامه ریزی شهرستان با هدف توزیع اعتبار تملک دارایی سرمایه ای و توازن بین دستگاه های اجرایی تشکیل شد.
وی افزود : اعتبار شهرستان امسال 471 میلیارد و 140 میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته 74 درصد رشد دارد.
به گفته امینی،اعتبار سال گذشته افزون بر 290 میلیارد ریال بود که در مجموع 33 درصد تخصیص یافت.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قاینات گفت : بودجه امسال با نظرسنجی و برگزاری جلسات چند جانبه با مدیران دستگاه های اجرایی براساس اولویت با تکمیل پروژه های نیمه تمام و با همکاری استان توزیع شده است.
همچنین نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس گفت : با تصویب نمایندگان در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به استان های محروم و کمتر توسعه یافته شده است که بودجه خراسان جنوبی هم در سال 1396 تقریبا دو برابر شده است و امیدواریم با توجه به افزایش اعتبارات استانی ، سهم شهرستان قاینات هم افزاش یابد.
فرهاد فلاحتی افزود : برای تحقق اعتبار و تخصیص آن باید تلاش شود تا بخشی از پروژه های نیمه تمام تکمیل شود و شاهد خدمت رسانی به مردم باشیم.
وی با تشکر از مسئولان در خصوص حذف شاخص مساحت در توزیع اعتبار گفت : با حذف این شاخص به عدالت در توزیع بودجه نزدیکتر می شویم.
خسروی دبیر کمیته برنامه ریزی قاینات نیز گفت: اعتبارات شهرستان در 26 فصل، 70 عنوان برنامه و 250 پروژه بین 37 دستگاه اجرایی شهرستان توزیع شده است.
وی افزود: بودجه شهرستان 12.2درصد بودجه استان است و در فصل های اداره امور عمومی، آب و فاضلاب، اداره امور قضایی، امداد و نجات، آموزش های فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش عمومی، انرژی، بازرگانی، بهداشت، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، حفاظت از گونه های زیستی، حمایتی، حمل و نقل، خدمات مالی و مالیاتی،توزیع شد.
وی دیگر فصول توزیع بودجه را امور دفاع، دین و مذهب، رسانه، صنایع دستی، صنعت و معدن، فرهنگ و هنر، کشاورزی و منابع طبیعی، منابع آب، میراث فرهنگی، گردشگری، درمان، توانبخشی و ورزش و تفریحات ذکر کرد.
شهرستان قاینات با 3 بخش مرکزی ، سده و نیمبلوک در شمال خراسان جنوبی قرار دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز استان واقع است.
* 7218 * 2047* خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشاردهنده - عباسقلی اشکور جیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.