مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: طرح های بهره برداری شده شامل پنج مورد انتقال آب، یک مورد آبیاری کم فشار و پنج طرح احداث استخرهای دو منظوره است.
حسین سرچاهی ادامه داد: طرح های احداث استخر دو منطوره در 9 هزار و 500 متر مکعب و با صرف 2 میلیارد و 725 میلیون ریال هزینه اجرا شده است.
وی افزود: طرح آبیاری کم فشار اراضی کشاورزی نیز در دهستان علی جمال واقع در بخش مرکزی بشرویه، به مساحت 90 هکتار و با اعتبار چهار میلیارد و 65 میلیون ریال اجرا و بهره برداری شد.
سرچاهی از اجرای 18 هزار و 402 متر لوله گذاری برای انتقال آب کشاورزی به مزارع خبر داد و اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها 10 میلیارد و 789 میلیون ریال هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: بشرویه از شهرستان های پیشرو در زمینه اجرای طرح های لوله گذاری آب کشاورزی در خراسان جنوبی است.
سرچاهی تاکید کرد: به ازای هر کیلومتر لوله گذاری مزارع کشاورزی سه لیتر در مصرف آب صرفه جویی می شود و میزان هدر رفت و تبخیر آب به پایین ترین حد خود می رسد.
وی با اشاره به مزایای احداث استخرهای دو منظوره ادامه داد: علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای پرورش ماهی در این استخرها، استفاده از آب موجود که دارای مواد ریزمغذی برای رشد محصولات کشاورزی هست، بسیار مفید است.
به گفته سرچاهی ، هفته جهاد کشاورزی امسال با شعار « کشاورزی عرصه تولید و کسب و کار، بستر سلامت و امنیت غذایی» نامگذاری شد، امیدواریم با اجرای طرح های هدفمند و کارآمد شاهد رشد و شکوفایی روزافزون اقتصاد کشاورزی در این منطقه باشیم.
همچنین در پایان مراسم از چند نفر فعالان حوزه کشاورزی و دامداری شهرستان بشرویه تجلیل شد.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.