امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو ، افزود: حضور مردم در پای صندوق های رای امری مهم و ضروری است.
مولوی سید احمد عبدالهی با دعوت از مردم برای حضور گسترده و منسجم در پای صندوق های رای، اضافه کرد: مردم باید با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نباشند و برای انتخاب عالی ترین مقام اجرایی کشور در پای صندوق های رای حاضر شوند.
به گفته وی حضور گسترده مردم در شعبه های اخذ رای وظیفه مسئولان را سنگین تر می کند چرا که باید مسئولان نهایت تلاش خود را برای مردم همیشه در صحنه ایران به کار گیرند و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نکنند.
وی حضور گسترده مردم را مهر تایید برای نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: وقتی ملت ایران به صورت منسجم در پای صندوق های رای حاضر شوند این موضوع قدرت و اقتدار ایران را در عرصه های بین المللی افزایش می دهد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان از مدتها قبل چشم طمع به انتخابات مردم ایران دوخته اند، گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای تمام نقشه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

** حضور مردم در پای صندوق ها باعث اقتدار، امنیت و عزت نظام می شود
امام جمعه سرایان هم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای از اهمیت بالایی برخوردار است و در عرصه های داخلی و خارجی برکات زیادی دارد.
حجت الاسلام احمد نجمی پور بیان کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای پشتوانه محکمی برای نظام است و از طرفی رئیس جمهوری که با رای حداکثری مردم انتخاب شود در عرصه های خارجی قدرت چانه زنی بالایی دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم برنده واقعی انتخابات29 اردیبهشت ماه هستند، گفت: مشارکت مردم در انتخابات رای به نظام، خون شهدا، جانبازان و اصل ولایت فقیه است.
به گفته وی حضور مردم پای صندوق های رای یک تکلیف شرعی و ملی است و مردم باید با حضور حداکثری خود اقتدار نظام اسلامی را به دنیا نشان دهند.
وی ادامه داد: در عرصه های خارجی حضور مردم در انتخابات باعث خوشحالی تمام ملتهایی می شود که ایران اسلامی را ام القرای خود در جهان اسلام می دانند.
وی اظهارکرد: دشمنان همواره در انتخابات گذشته به دنبال این بودند که حضور مردم را کمرنگ نشان دهند، مردم با حضور گسترده خود در انتخابات جواب دروغ پردازی های بی اساس دشمنان را بدهند.
وی یادآور شد: 29 اردیبهشت ماه یوم الله است و به عنوان نقطعه عطفی در تاریخ ایران اسلامی ثبت خواهد شد.

** مشارکت سنی و شیعی در انتخابات
امام جمعه اهل سنت طبس مسینا هم گفت: استکبار جهانی چشم طمع به انتخابات 29 اردیبهشت ماه ملت ایران دوخته است و هدف دشمنان این است که مردم در انتخابات حضور گمرنگی داشته باشند.
مولوی سید محمد حسینی بیان کرد: ملت ایران فردا با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای اهداف و نقشه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.
به گفته وی باید شیعه و سنی برای تعیین سرنوشت کشور حضور پررنگی در انتخابات داشته باشند و با حضور خود مایه سرافزازی انقلاب اسلامی شوند.
وی یادآور شد: سنی و شیعی متحد و همدل با حضور در پای صندوق های رای مشت محکمی به دهان دشمنان بویژه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل خواهند زد.

**حضور گسترده موجب ناامیدی دشمنان می شود
امام جمعه فردوس هم گفت: وظیفه دینی، مذهبی و ملی هر ایرانی است که با حضور خود در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف خود تاکید به حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای دارند، گفت: حضور مردم در انتخابات باعث تحکیم پایه های نظام و خوشحالی کشورهای اسلامی و یاس و ناامیدی دشمنان می شود.
وی با اشاره به اینکه مردم باید در انتخابات به نامزدهای اصلح رای دهند، بیان کرد: حضور حماسی و گسترده آحاد مردم در پای صندوق های اخذ رای مظهر عینی عزت و اقتدار ملی ایران اسلامی است.
وی با دعوت از اقشار مختلف مردم به شرکت در انتخابات اظهار کرد: انقلاب اسلامی از ابتدا با انتخاب مردم شکل گرفت و حق انتخاب داشتن از سوی مردم از اساسی ترین اصول نظام اسلامی است.
وی یادآور شد: حضور گسترده مردم در انتخابات علاوه بر یاس و ناامیدی دشمنان، پشتوانه محکمی در مقابله با دشمنان خواهد بود.

**حضور مردم خاری در چشم دشمنان نظام است
امام جمعه قهستان هم در گفت و گو با ایرنا، انتخابات را حق و تکلیف مردم دانست و گفت: حضور فرد فرد مردم در انتخابات مهم است چرا که یک رای می تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد.
به گفته حجت الاسلام خزائی مردم نباید صحنه انتخابات را خالی کنند چرا که این اقدام باعث امیداواری دشمن برای طمع بیشتر می شود.
وی اضافه کرد: به صورت میانگین هر 2 سال یک انتخابات در کشور برگزار می شود، انتخابات مایه مباهات است چرا که آنها با حضور خود سرنوشت شان را رقم می زنند و خدمتگزاران خود را انتخاب می کنند.
وی افزود: اگر مردم در انتخابات حضور گمرنگی داشته باشند دشمنان برای تغییر در سرنوشت ما برنامه ریزی خواهند کرد، باید برای حفظ نظام و انقلاب، امنیت، پاسداری از خون شهدا در انتخابات شرکت کنیم.
وی یادآور شد: حضور مردم در پای صندوق های رای خاری در چشم دشمنان خواهد بود و باعث سرافزاری کشورمان در عرصه های بین المللی خواهد شد.
بر اساس سرشماری سال 95، خراسان جنوبی 769 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 41درصد در روستاها و بقیه در 28 شهر زندگی می کنند.
902 شعبه اخذ رای آرای مردم استان را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمع آوری می کنند، انتخابات شوراهای اسلامی در 908 روستای استان برگزار می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای در خراسان جنوبی، فردا(جمعه) همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.