تعدادی از ثبت نام شدگان انتخابات شوراها که صلاحیت آنها برای نامزدی تایید شد، امروز پس از اعلام اسامی توسط ستاد انتخابات شهرستان ها و بخش ها با بسیج امکانات توسط طرفداران شان حجم وسیعی از تبلیغات را در شهرها آغاز کردند.
مراسم سنتی چراغ برات در برخی شهرها و روستاها صبح و در مناطقی عصر برگزار شد، این مراسم در شهر بیرجند صبح برگزار شد.
بیرجندی ها بر اساس یک سنتی دیرینه در این روز در بهشت متقین شهرشان حضور می یابند و با قرائت فاتحه و توزیع نذری در میان مردم حاضر یاد درگذشتگان شان را گرامی می دارند.
هواداران نامزدها با توجه به حضور انبوه جمعیت در محل برگزاری مراسم چراغ برات از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده کردند و تعداد زیادی بروشور داوطلب مورد علاقه خود را در سطح وسیعی پخش کردند.
همچنین تعدادی از جوانان به مناسبت نیمه شعبان در برابر ستاد برخی نامزدان شورای شهر شربت، شرینی ، بستنی پاستوریزه و ... در میان رهگذران توزیع کردند .
آنان سپس دسته جمعی در نزدیک ترین مسجد محل حضور یافتند و به اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء پرداختند.
شهرداری بیرجند برای حفظ زیباسازی سطح شهر محل هایی را از قبل برای تبلیغات داوطلبان شورای شهر در برخی مناطق با ذکر نام داوطلب در فضای برابر نظر گرفت، هواداران تعدادی از نامزدها پوستر نامزد مورد حمایت خود را در این محل چسباندند .
همچنین تعدادی از اقوام، دوستان و بستگان نامزدها با حضور در محل تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهر حضور یافته و محل مورد نظر دواطلب مورد حمایت خود را بررسی از طریق تلفن به ستادها اعلام می کردند.
با آغاز تبلیغات شوراها که جنبه محلی دارد؛ تعداد ستادهای مردمی و فرعی چهار داوطلب از 6داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در بیرجند در خیابان های شمال شهر که جمعیت این منطقه بیش از جنوب بیرجند، است، نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است.

** شعار داوطلبان
خبرنگار ایرنا با بررسی شعارهای مورد استفاده در تعدادی از پوستر تبلیغاتی برخی نامزدها در سطح شهر بیرجند نوشت: برخی داوطلبان خود را نامزد مستقل معرفی و تعدادی هم تشکل مورد حمایت خود را در پوستر ذکر کردند.
شماری هم در پوسترها با ذکر بخشی از سابقه فعالیت های اجتماعی، علمی،اداری یا حضور در شوراها، سازمان ها و شرکت مختلف به معرفی خود پرداختند .
برخی نامزدها خود را پژوهشگر، فعال فرهنگی و اجتماعی، دارای دعوت نامه از دانشگاه ... کشور ... معرفی کردند و شمه ای از اهداف و برنامه های کاری خود را شرح دادند.
« هستیم بر آن عهدی که بستیم، نامزد نسل جوان، تحقق آرمان های شهروندی ، شورای کارآمد ، توسعه شهری، مدیریت جهادی ، اولین فرماندار ....، مردی از جنس دانش و فرهنگ ، قلب هر درد آشنا، یک ستاد تبلیغات »از جمله شعارهای تبلیغات نامزدها بود.
همچنین « تخصص امروز، نیاز فردا، شهروند پیگیر، شورای پویا،شهر با نشاط ، ما تنها نیستیم، ما یک شهریم، مردم را عاشقانه دوست دارم، شهر فرهنگی ، شورای فرهنگی و ... از دیگر شعارهای مورد استفاده در پوسترها بود.
همچنین یکی از داوطلبان جوان در بنر تبلیغاتی اش با ذکر نام بخشی از شهر بیرجند
... فراموش شده است، مردم ... از تبعیض گله مندند، مردم کمبود امکانات رفاهی ، تفریحی و بهداشتی گله مندند به معرفی خود پرداخته بود.
با توجه به تحرک نسبتا خوب تبلیغات شوراها در نخستین روز تبلیغات رسمی که چهارشنبه شب شروع و به مدت یک هفته ادامه دارد، و نیز افزایش تبلیغات ستاد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در استان ، انتظار می رود شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده با حضور قشرهای مختلف مردم در 29اردیبهشت ماه باشیم.
همچین با آغاز تبلیغات داوطلبان شوراهای شهر و روستا، ستاد تبلیغات تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ویژه برنامه هایی را با هدف تبلیغات بیشتر در برخی شهرها و روستاهای پر جمیعت به مناسبت جشن های نیمه شعبان آغاز کردند.
همچنین تعدادی از نشریه های محلی خراسان جنوبی روز پنجشنبه بخشی از فضای آگهی تجاری خود را به تبلیغات داوطلبان اختصاص دادند،اغلب نامزدها به صورت انفرادی و تعدادی هم با عنوان نامزد مورد حمایت برخی تشکل ها به معرفی خود پرداختند.
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای خراسان جنوبی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفته بود چهار هزار و 817 نامزد پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه روستایی استان، برای تصاحب 2 هزار و 822 کرسی با هم رقابت خواهند کرد.
محمد رضا غیرتی تعداد ثبت نام شدگان برای نامزدی انتخابات شورای شهر و روستای استان را پنج هزار و 678 نفر ذکر کرد.
وی افزود: نامزدها در حوزه شهری برای تصاحب 139 کرسی رقابت می کنند و تبلیغات نامزدها تا ساعت هشت صبح 28 اردیبهشت ادامه دارد.
وی یادآور شد: یکهزار و 170 ناظر و سر ناظر در استان مسئولیت نظارت در برگزاری انتخابات شوراها را به عهده دارند.
وی افزود: 816 شعبه اخذ رای و یکهزار و 176 صندوق رای در استان برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت خراسان جنوبی بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، 769هزار نفر است که از این تعدادد 454 هزار(59درصد) نفر شهری و 315هزار نفر (41درصد) روستایی هستند.
این استان 151هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و تراکم جمعیت آن در هر کیلومتر مربع 5.1 نفر است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود
7559*2047*خبرنگار* امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.