محمد رضا غیرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع ثبت نام شدگان برای نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان را پنج هزار و 678 نفر ذکر کرد.
وی اضافه کرد: در حوزه روستایی از 55 نفری که نسبت به رد صلاحیت شان اعتراض داشتند 31 نفر مجدد تایید شدند و 24 نفر صلاحیت شان مورد تایید قرار نگرفت.
وی ادامه داد: در این حوزه با انجام تجدید نظر دوم، از تعداد 10 نفر رد صلاحیت شده هشت نفر رد شدند و 2 نفر نیز تایید شدند که در مجموع آمار نهایی برای رقابت به چهار و 817 نفر رسید.
وی گفت: در حوزه شهری در تجدید نظر اول که پرونده در هیات عالی نظارت استان مورد نظارت قرار گرفت از تعداد 34 نفری که اعتراض داشتند 15 نفر مجددا تایید شدند و 19 نفر رد صلاحیت شدند.
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای خراسان جنوبی افزود: نامزدها در حوزه شهری برای تصاحب 139 کرسی رقابت می کنند که تعداد تایید صلاحیت شدگان نهایی بعد از تجدید نظر دوم متعاقبا اعلام خواهد شد.
غیرتی گفت: تبلیغات نامردهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ساعت هشت صبح 28 اردیبهشت نیز ادامه دارد.
وی یادآور شد: یکهزار و 170 ناظر و سر ناظر در استان مسئولیت نظارت برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در 29 اردیبهشت ماه بر عهده دارند.
وی افزود: 816 شعبه اخذ رای و یکهزار و 176 صندوق رای در استان برای جمع آوری آرای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده است.
جمعیت خراسان جنوبی بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، 769هزار نفر اعلام شد که از این تعدادد 454 هزار(59درصد) نفر جمعیت شهری و 315هزار نفر (41درصد) روستایی هستند.
این استان 151هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و تراکم جمعیت آن در هر کیلومتر مربع 5.1 نفر است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
* 6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.