حجت الاسلام محمد هادی نودهی روزچهارشنبه در ستاد هماهنگی اعتکاف شهرستان، افزود: اعتکاف نقطه اوج تحول انسانی و حرکت از طبیعت به فطرت است و در این ایام زمینه این تحول فراهم می ‌شود.
وی یادآور شد: اعتکاف موجب ارتقای درجه روحانی و معنوی انسان می شود و در مورد این عمل حسنه، در دین مبین اسلام تاکیدهای زیادی شده است.
وی اضافه کرد: حضور اقشار مختلف مردم بویژه جوانان در آیین اعتکاف زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند.
به گفته وی مراسم معنوی اعتکاف امسال در 35 باب مسجد شامل چهار مسجد شهری و 31 مسجد روستایی شهرستان در روزهای 22 تا 24 فروردین (13تا 15 ماه رجب) برگزار می شود.
وی بیان کرد: سال گذشته یک هزار و 70 نفر در 32 مسجد شهرستان معتکف شدند که از این تعداد 819 نفر برادر و بقیه خواهر بودند.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری اداره ها و نهادها در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، گفت: پارسال مسئولان و مردم شهرستان در برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی همکاری مادی خوبی داشتند امید است، امسال نیز در برگزاری هر چه بهتر این مراسم همکاری کنند.
وی از کمیته امداد شهرستان خواست با توجه به اینکه برخی مددجویان توان پرداخت هزینه های اعتکاف خود را ندارند، هزینه افراد محروم را همانند سالهای گذشته تامین کند.
به گفته وی تامین بودجه برای این مراسم معنوی از نیازهای ضروری است که نیاز است مسئولان شهرستان از محل های مختلف با ستاد اعتکاف شهرستان همکاری کنند.
وی از برگزاری حلقه های معرفت و گفتمان دینی و اعزام سخنران و مداح به عنوان ویژه برنامه های مراسم اعتکاف در شهرستان یاد کرد.
درمیان در شرق خراسان جنوبی قرار دارد و از شمال به شهرستان قاینات، از جنوب به شهرستان سربیشه، از غرب به شهرستان بیرجند و از شرق به افغانستان محدود است.
این شهرستان پنج هزار و 861 کیلومترمربع مساحت دارد و از سه بخش و شش دهستان تشکیل شده است،
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.