حجت الاسلام منصور هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای اجرای این طرح 40 روحانی از قم به خراسان جنوبی اعزام شدند، در کنار خیمه های معرفت همچنین تفرجگاهی برای توقف مسافران وجود دارد.
وی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران در امامزاده ها هستیم لذا در 39 بقعه مبارکه استان در قالب طرح آرامش بهاری 15 عنوان برنامه اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: 32 بقعه متبرکه استان از 28 اسفند ماه جاری تا 16 فروردین ماه 96 میزبان سخنرانان برجسته استان خواهد بود که بین نمازهای یومیه به سخنرانی در خصوص مناسبت ها و ... خواهند پرداخت.
به گزارش ایرنا هاشمی با اشاره به اینکه اسکان موقت برای زایران در 34 بقعه استان تدارک دیده شد، اظهار کرد: زایرسراها دارای امکانات و تجهزات کامل هستند که در ایام تعطیلات نوروزی در اختیار مسافران و مردم قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: برپایی ایستگاه صلواتی در 28 بقعه از دیگر اقداماتی است که در ایام عید برای خدمات رسانی به مسافران در استان مهیا شده است.
وی یادآور شد: برپایی دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی در 37 بقعه و نمایشگاه عرصه محصولات فرهنگی در چهار بقعه استان از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه در ایام تعطیلات نوروز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: نمایشگاه آرامش بهاری سلسله مباحث در 38 بقعه برگزار می شود که از طریق تابلو و عکس مباحث به مخاطبین و مسافران منتقل می شود.
هاشمی به برگزاری غرفه های حجاب و عفاف در کنار مرقد امامزادگان استان اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی در برگزاری غرفه حجاب و عفاف در کشور نمونه است و با وجود بانوان عفیفی که در استان وجود دارد کمترین مشکل در حوزه حجاب و عفاف را شاهد هستیم.
وی گفت: در حال حاضر 98 بقعه مبارکه در استان وجود دارد که از ظرفیت 39 بقعه استفاده می شود، پیگیر هستیم تا 2 سال آینده با فراهم کردن امکانات و تجهیزات از تمامی امامزادگان در ایام تعطیلات و سایر مناسبت ها استفاده شود.
وی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری یک پیشکش از سازمان اوقاف و امور خیریه است که امید می رود مورد قبول مسافران و زایران قرار بگیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه افزود: ثبت نام شرکت کنندگان در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از ابتدای بهمن ماه در استان آغاز شد و تاکنون 461 نفر ثبت نام کرده اند، ثبت نام تا پایان فروردین 96 ادامه خواهد داشت.
هاشمی گفت: خواهران در 11 رشته و برادارن در 16 رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، در مسابقات قرآنی شهرستان ها 800 نفر به مسابقات استانی راه خواهند یافت.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.