به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، پرویز آرامنش افزود: استان 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار اراضی ارزشمند زیست محیطی دارد.
به گفته وی این اراضی شامل مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع است که می تواند مکان های مناسبی برای تفریح ایام نوروز مسافران باشد.
وی اضافه کرد: چهار منطقه حفاظت شده شاسکوه در شهرستان های قاینات و زیرکوه، درمیان و سربیشه در شهرستان های درمیان و سربیشه) ،مظفری در شهرستان های فردوس و بشرویه و آرک و گرنگ(شهرستان خوسف) از جمله جاذبه های مناسب برای سفرهای نوروزی است.
وی ادامه داد: همچنین سه پناهگاه حیات وحش، تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان، رباط شور در شهرستان های فردوس و بشرویه و پناهگاه حیات وحش نایبندان شهرستان طبس از دیگر جاذبه هاست که علاقه مندان می توانند از آن بازدید کنند.
آرامنش اظهار کرد: در استان گونه های متنوع و متعدد جانوری یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، قوچ اوریال، کل و بز، هوبره، گربه شنی، آهو، جبیر، زاغ بور و انواع خزندگان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز ماموران یگان حفاظت در تیم های گشت و کنترل،مناطق تحت مدیریت و آزاد استان بازدید و کنترل می کنند از مردم دعوت کرد با اطمینان کامل از از طبیعت زیبای بهاری لذت ببرند.
آرامنش اظهار کرد: مردم می توانند با شماره تلفن 1540در صورت مشاهده تخریب محیط زیست، مراتب را برای پیگیری به این اداره کل اطلاع دهند.
وی تصریح کرد: شماره تلفن 3175 هم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اختصاص یافت، مردم و مسافران می توانند با استفاده از این شماره تمام اطلاعات در مورد مناطق گردشگری و میراث فرهنگی را برای سپری کردن ایام نوروز و استفاده از ظرفیت ها در اختیار داشته باشند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.