مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی در این مراسم گفت: برای اجرای این پروژه تاکنون 195 میلیارد ریال هزینه شده است.
سید محمود حسینی ادامه داد: هم اکنون مرحله نخست این مرکز راه اندازی شده و پذیرش بیمار از 15روز پیش در آن انجام و خدمات شیمی درمانی ارائه می شود.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز تا حدودی از دغدغه های بیمار و خانواده های آنان کاسته می شود و نیازی به اینکه مردم به خارج از استان مراجعه کنند نیست.
به گزارش ایرنا، حسینی زیر بنای مرکز یاد شده را 6 هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: از مجموع مبلغ هزینه شده 125 میلیارد ریال برای ساختمان و 70 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و امکانات هزینه شده است.
وی بیان کرد: از مجموع هزینه ساختمانی 110 میلیارد ریال توسط مردم و افراد خیر تامین شد همچنین برای تامین تجهیزات این مرکز 10 میلیارد ریال توسط مردم و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه متبوع تامین شده است.
وی افزود: این مرکز دارای 40 تخت مصوب است و با شروع به کار مرکز رادیوتراپی، روزانه هر تعداد بیمار از داخل یا خارج استان مراجعه کند، پذیرش خواهند شد.
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز صبح روز دوشنبه 16 اسفند ماه، 2 پروژه شامل بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی و مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیرجند افتتاح شد و بعد ظهر امروز اورژانس بیمارستان شهدای شهر قاین به بهره برداری می رسد.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کند.
سفر دکتر قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه 16 اسفندماه 95 به خراسان جنوبی پنجمین سفر وی به این استان در دولت تدبیر و امید است.
*7557* 6054 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.