مدیر گروه بیماری‌های عفونی و نماینده علمی ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از 10 برابر شدن آمار ابتلا به کرونا طی سه هفته گذشته در خراسان جنوبی خبر داد.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی و نماینده علمی ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به 10 برابر شدن آمار ابتلا به کرونا طی سه هفته گذشته در خراسان جنوبی، خواستار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور مردم در مراسم‌های عروسی و عزا و حتی دورهمی های خانوادگی شد.

به گزارش جماران، مسعود ضیایی اظهار کرد: طی دوره‌ای در اردیبهشت و اوایل خرداد ماه آمار ابتلاء به کرونا در استان ثابت شده بود اما طی دو الی سه هفته گذشته این آمار به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در مدت همه‌گیری بیماری کرونا شاید به مدت یک‌ماه‌ونیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بیرجند تنها یک بیمار مزمن بستری داشتیم، اما اکنون تمام تخت‌ها پر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیرجند راه اندازی کرده‌ایم، گفت: ظرفیت تخت‌های این دو بخش پر شده و درصدد راه‌اندازی و تجهیز بخش سوم هستیم.

ضیایی در خصوص اعلام آمار روزانه کرونا در استان نیز گفت: تصمیم‌گیری برای این موضوع بر عهده ستاد استانی کرونا است.

وی به مهم‌ترین علل افزایش ابتلاء به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: عدم توجه مردم به اصول بهداشتی و شرکت در مراسم‌های عروسی و دورهمی های خانوادگی از مهم‌ترین دلایل افزایش بیماران بوده است.

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند عنوان کرد: متأسفانه تالارها باز شد و مردم مراسم را بدون رعایت دستورالعمل‌ها برگزار کردند و حتی شاهد برگزاری عروسی‌های مخفیانه در منازل و باغ‌ها هستیم که اینها از دلایل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا است.

خطر افراد بدون علامت برای انتقال ویروس

ضیایی با بیان اینکه بسیاری از افراد ناقل بدون علامت هستند که این موجب شیوع بسیار زیاد بیماری می‌شود، ادامه داد: ۲۰ تا ۲۶ درصد افراد ناقل به ویروس کرونا بدون علامت هستند که می‌توانند از ۹ تا ۲۶ روز ناقل ویروس به سایرین باشند.

به گفته وی افراد داری علامت تا دو هفته طول می‌کشد تا مسری نباشند اما افراد بدون علامت تا یک ماه می‌توانند منتقل کننده این ویروس باشند.

وی خواستار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور مردم در مراسم‌های عروسی و عزا و حتی دورهمی های خانوادگی شد و افزود: مراسم عزایی را داشته‌ایم در استان که بیش از ۴۰ نفر مبتلا تنها از این مراسم شناسایی کرده‌ایم که حال چند نفر از افراد وخیم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.