کامبیز مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام هشدار به مردم استان در خصوص افزایش آمار ابتلاء به کرونا طی روزهای اخیر اظهار کرد: اگر مردم بیماری را جدی نگیرند شاهد موجی دیگر از ابتلاء در استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه برای شکست این بیماری همه مردم باید موارد بهداشتی را رعایت کنند، گفت: علی رغم اینکه اکثریت مردم استان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند اما عده قلیلی که موارد را رعایت نکرده‌اند موجب شده تا در این روزها شاهد سیر صعودی ابتلاء به بیماری باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متأسفانه بعد از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، باز شدن صنوف و تغییر ساعات کاری ادارات بخشی از مردم تصور کردند که اپیدمی کرونا تمام شده و ضوابط را رعایت نکردند.

وی با بیان اینکه به خاطر رعایت مردم در مرحله اول شاهد کاهش نسبی موارد ابتلاء بودیم، گفت: پیش بینی می‌کنیم در روزهای آینده با رویه فعلی شاهد افزایش بیشتر آمارها باشیم.

آمار ابتلاء به ۵۲۹ نفر رسید

مهدی زاده به آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: از ۱۵۴ آزمایش تشخیص کرونا ۱۵ مورد مثبت بوده است.

وی عنوان کرد: از مجموع مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۲ نفر سرایان، ۲ نفر درمیان، یک نفر طبس و یک نفر مربوط به شهرستان قاین است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از ۲۵ فروردین ماه تا کنون موارد فوتی بر اثر ابتلاء به این بیماری در استان نداشته‌ایم، تصریح کرد: متأسفانه حال دو نفر از بیماران بستری وخیم است.

به گفته وی تا کنون از ۲ هزار و ۶۰۶ نفر در خراسان جنوبی تست کرونا گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجموع آمار مبتلایان به کرونا در استان را ۵۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۶۸ نفر درمان سرپایی و ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، بیان کرد: ۴۲ فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا در استان داشته‌ایم.

مهدی زاده به اجرای مرحله دوم غربالگری کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این مرحله تا کنون ۲۴۳ هزار و ۴۳۷ نفر غربالگری شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1419889
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.