به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ابراهیم رضازاده افزود: در راستای نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کارگاه‌های این استان و لزوم حفظ و صیانت از نیروی کار بیش از ۶۰۰ بازرسی در واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی استان خراسان جنوبی انجام و منجر به صدور بیش از ۳۶۰ ابلاغیه به کارگاه‌ها شده است.

وی اظهار داشت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در سطح کشور؛ بازرسان کار این اداره کل با اولویت دادن واحدهای تولیدی فعال استان اقدام به آگاهی بخشی به کارگران و کارفرمایان این واحدها درخصوص نحوه مقابله با شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط در کارگاه‌ها کردند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: انجام بازدیدهای سرزده و در ساعات مختلف شبانه‌روز توسط مدیرکل و بازرسان کار استان از واحدهای با حساسیت بالا؛ بیش از یک هزار و ۵۰۰ مکاتبه با واحدهای صنعتی استان و ابلاغ دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه؛ آگاه سازی مسوولان ایمنی و الزام به فعال‌سازی کمیته‌های حفاطت فنی و بهداشت کار از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: تشکیل بیش از ۱۷۰ جلسه کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در راستای اتخاذ تصمیمات لازم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، حفاظت پرسنل و کاهش آسیب‌ها، احصای مسائل و مشکلات بهداشتی و حفاظتی کارگاه‌ها و پیگیری برای تامین اقلام بهداشتی واحدهای کارگری از مبادی زیربط از جمله اقدامات شاخص حوزه بازرسی این اداره کل بوده است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» ماه دسامبر (آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

بروز بیماری کرونا در ایران اوایل اسفند پارسال اعلام شد و تاکنون ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۸۶۹ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.