به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی زاده بعداز ظهر یکشنبه در خصوص آخرین آمار ابتلاء به کرونا در استان در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از مجموع ۴۹ آزمایشی که طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده تعداد پنج مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه پنج مورد جدید اضافه شده مربوط به بیماران سرپایی بوده است، افزود: از مجموع این افراد چهار مورد مربوط به شهرستان طبس و یک مورد مربوط به شهرستان قاین بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه متأسفانه دو مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان داشته‌ایم، گفت: یک مورد از فوتی‌ها مربوط به شهرستان بیرجند و یک مورد مربوط به شهرستان سربیشه بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع از یک هزار و ۷۰۴ آزمایشی که تا کنون انجام شده است تعداد یک هزار و ۲۷۴ مورد منفی و ۴۳۲ مورد مثبت بوده است.

مهدی زاده با بیان اینکه ۱۷ نفر از بیماران بستری در بیمارستان‌های استان متأسفانه در وضعیت نا مساعدی قرار دارند، عنوان کرد: تا کنون ۱۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

به گفته وی متأسفانه ۴۲ نفر از هم استانی‌ها نیز بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در برنامه غربالگری در قسمت غربالگری فردی به پوشش ۹۱.۴۷ درصد با ۷۶۶ هزار و ۷۹۵ نفر رسیده است، افزود: تعداد خانوارهای غربال شده نیز به ۲۳۱ هزار و ۶۹ مورد با پوشش ۹۶ درصدی رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ۹۱ هزار و ۳۸۴ نفر از مردم استان نیز به سامانه سلامت مراجعه و از طریق خود اظهاری غربالگری خود را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1408510
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.