محمد دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با مهر اظهار کرد: از ۷۸ نمونه‌ای که پاسخ آن از مرکز ارسال شده است تا کنون پاسخ ۷۲ نمونه منفی بوده است.

وی بیان داشت: جواب تست کرونا ۱۵ مورد مثبت بوده و به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی آمار فوتی قطعی ثبت شده از کرونا در استان را یک نفر اعلام کرد و افزود: آمار تفکیکی مبتلایان هنوز به دست ما نرسیده که سن و جنس مبتلایان و نحوه انتقال بیماری به آنها را اعلام کنیم.

دهقانی ادامه داد: تا این لحظه شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و زیرکوه درگیر این بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه احتمال درگیری سایر شهرستان‌ها نیز وجود دارد، بیان داشت: نمونه‌های که ارسال شده منتظر پاسخ آن هستیم و بعد آن اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به شایعه فوت یک نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در فردوس هم گفت: در مورد این فرد نیز تست کرونا برای وی ارسال شده اما هنوز پاسخ آن را دریافت نکرده‌ایم.

دهقانی بیان کرد: تمامی ملاحظات برای تدفین این فرد بر مبنای شخص مثبت انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان خبر داد و بیان داشت: از روز گذشته نمونه‌ها در خود استان بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه از روزهای آینده آمار ما در شناسایی بیماران کرونا به روز خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌شود روزانه بیش از ۲۰ مورد تست کرونا را رد آزمایشگاه استان بتوانیم انجام دهیم.

مردم در خانه بمانند

وی گفت: به تبع همه کشور حجم نمونه‌های استان نیز در حال افزایش است و این باعث خواهد شد که آمارها هم در روزهای آتی بیشتر باشد.

دهقانی با اشاره به تعطیلی نمازهای جمعه همه شهرهای استان بیان داشت: روز شنبه هم با مجوز استاندار و درخواست دانشگاه علوم پزشکی ادارات تعطیل خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای هفته آینده و نیاز به تعطیلی‌ها مسئولان استان تصمیم‌گیری خواهند کرد، گفت: این ها همه یک معنی دارد که تمام تلاش این است روش‌هایی به کار گرفته شود که زنجیره انتقال را کم کنیم.

وی گفت: اینکه یک روز اداری در استان تعطیل می‌شود و مقوله عبادی سیاسی مهم استان (نماز جمعه) تعطیل می‌شود این پیام را دارد که مردم این بیماری را جدی بگیرند.

وی از مردم خواست در خانه بمانند و از منزل بیرون نیایند زیرا ماندن در خانه مهم‌ترین فاکتور برای جلوگیری از این بیماری است.

دهقانی با تاکید بر اینکه مردم از هرگونه مسافرتی خودداری کنند، عنوان کرد: منظور ما فقط مسافرت‌های بین شهری نیست از مسافرت شهر به روستا و بالعکس هم باید خود داری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1373694
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.