به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی عرب‌پور صبح پنج‌شنبه در مراسم اربعین سردار شهید سلیمانی در بیرجند اظهار کرد: شهادت مردان خدا همواره بر جوامع تأثیر شگفت‌انگیز داشته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله (ع) کرمان بیان‌کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه هشت صفت و شرط برای مردان خدا چون بهره‌وری درست از دنیا، پا گذاشتن بر روی هوس، استقامت در راه حق، وارستگی از گناه، نداشتن کبر و شناخت ائمه حق و پیروی از آنان بیان کرده است.

عرب‌پور با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به راستی مطیع حرف ائمه (ع) بود، ادامه‌داد: به عنوان کسی که از ۳۰ سال قبل شهید سلیمانی را می‌شناسم با جرأت می‌گویم او در مسیر اهل بیت (ع) ذره‌ای افول نداشت.

شهید سلیمانی فارغ از کبر و غرور بود

وی افزود: شهید سلیمانی ذره‌ای کبر و غرور نداشت و در برابر همه افراد چه پیر، و چه جوان، ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، سرباز و فرمانده با تواضع رفتار می‌کرد که نمونه آن را در برابر فرزندان کوچک و خردسال شهدا مشاهده کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله (ع) کرمان گفت: شهید سلیمانی در میدان جنگ و نبرد نیز کوچک‌ترین مسائل شرعی و حقوق افراد را بر اساس عدالت و اخلاق مراعات می‌کرد.

عرب‌پور با بیان اینکه شهید سلیمانی نگذاشت فطرتش آلوده شود، اظهار کرد: شهید سلیمانی وارستگی از گناه و انجام فرایض دینی را همیشه مدنظر قرار می‌داد.

سردار سلیمانی شجاعت را به سربازان سوریه‌ای برگردانده بود

وی با تأکید بر اینکه منش شهید سلیمانی بر سربازان سوریه و ژنرال‌های عراقی تأثیر گذاشته بود، بیان‌کرد: بسیاری از آنان بیان می‌کردند که شجاعت را شهید سلیمانی به آنان برگردانده است و از این جهت عاشق او شده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله (ع) کرمان با بیان اینکه داعشی‌ها بارها تأکید کرده بودند که شکست آنان فقط به دست ژنرال ایرانی (سردار سلیمانی) ممکن می‌شود، ادامه‌داد: علت اینکه شهید ابومهدی المهندس خود را سرباز شهید سلیمانی می‌دانست به واسطه همین رفتارهای سردار بزرگ ما است.

شهید سلیمانی هیچگاه از اضافه کاری‌ها و حق مأموریت‌ها استفاده نکرد

عرب‌پور با اشاره به اینکه ابوبکر بغدادی بعد از فهم اینکه شهید سلیمانی در محور موصل است، چندین‌بار از ترس مکان خود را تغییر داد، افزود: همه این شجاعت‌ها ثمره تقوای وی بود.

وی با تبیین اینکه شهید سلیمانی به شدت شهرت گریز و مستضعف نو از بود، گفت: شهید سلیمانی بر اساس مناعت طبع هیچگاه از اضافه کاری‌ها و حق مأموریت‌های سپاه استفاده نمی‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله (ع) کرمان یادآور شد: شهادت شهید سلیمانی زمینه‌ساز وحدت بین دو ملت ایران و عراق و از طرف دیگر مواجهه مستقیم بین ایران و آمریکا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1353127
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.