مشیرالحق عابدی روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی با موضوع بررسی مصوبات بازدیدهای استاندار از شهرک صنعتی بیرجند افزود: از مسوولان دستگاه‌های اجرایی تفسیر و تعبیر به رای را در قوانین نمی‌خواهیم اما آنچه می‌توانید در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران باید انجام دهید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دستگاه‌هایی از جمله تامین اجتماعی، مالیات، بانک‌ها زحمات زیادی کشیدند اما در برخی مواقع مُر قانون که اعلام می‌کنند راه انعطاف قانون را اعلام نمی‌کنند انتظار از مدیران بانک‌ها بر این است که بر این مهم صحه گذاشته شود.

وی بیان کرد: یک مرجع خاص به عنوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یعنی مرجع بخش خصوصی را در تمامی نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سهیم کردیم لذا تمامی موضوعات با نظر بخش خصوصی بوده است.

عابدی ادامه داد: اتاق بازرگانی تلاش ویژه‌ای برای فعال سازی کمیسیون‌های زیرمجموعه به خصوص کمیسیون صنعت، معدن و تجارت داشته است همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی همکاری و تلاش کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌گوییم اقدامات انجام شده در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی ۱۰۰ درصد قابل قبول بوده است لذا باید تلاش بیشتری از جانب سازمان صمت برای اجرایی شدن مصوبات کارگروه لحاظ شود.

وی عنوان کرد: ارتباط‌گیری با بخش خصوصی مدنظر مسوولان استان است که امید است با بهره‌گیری از خرد جمعی و حوصله مدیران در راستای حل مشکلات سرمایه گذاران استان قدم برداریم.

عابدی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در اطلاع رسانی درست از مباحث مطرح شده در جلسات را دارند یادآور شد: بیان برخی موضوعات مربوط به اقدامات دستگاه‌های اجرایی از طریق رسانه‌ها، شفاف سازی برای مردم است.

وی ادامه داد: بسیاری از رسانه‌ها این حق را به جا آورده‌اند اما برخی رسانه‌ها مطالبی را افرادی انشا و املا می‌کنند که شاید گفته آن افراد نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها بهترین بازو برای اطلاع رسانی و همراه با بخش خصوصی محسوب می‌شوند افزود: مطالبی که توسط رسانه منتشر می‌شود باید در راستای اعتلای ایران بزرگ و استان خراسان جنوبی با صداقت و یقین باشد.

استاندار خراسان جنوبی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون به طور جداگانه از واحدهای صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی، فرآوری سنگ و قطعات بتنی و صنایع چوبی و چاپ و نشر بازدید کرده است.

نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بعد از هر بازدید با حضور استاندار در محل شهرک صنعتی و با حضور تولیدکنندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار شد که ۵۵ مصوبه داشته است که امروز به صورت موردی به این مصوبات پرداخته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.