حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: باید بصیرت ما به گونه‌ای باشد که توطئه‌های دشمن را در اتاق فکر او رصد و به موقع عمل کنیم.

وی با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت گفت: مردم در ۹ دی امسال نیز با حضور باشکوه خود پاسخی قاطع به فتنه‌گران توطئه اخیر در کشور (حوادث پس از اصلاح قیمت بنزین) خواهند داد.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: مردم در حماسه ۹ دی امسال به گونه‌ای حضور یابند تا آخرین فتنه‌ای باشد که دشمنان برای کشور و ملت ما طراحی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگرچه فتنه ۸۸ حدود چند ماه طول کشید تا مردم با بصیرت خود ۹ دی را خلق کردند اما فتنه سال ۹۶ تنها هشت روز و فتنه سال ۹۸ که دشمنان خارجی یک طرح حساب شده‌ را برنامه‌ریزی کردند فقط ۲ روز طول کشید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ۲ روز هم برای پاسخگویی به فتنه زیاد است و قابل قبول نیست؛ وقتی قابل قبول است که دشمن هنوز برای توطئه فکر می‌کند که باید فکرش را بخوانیم و موضع بگیریم.

وی ۹ دی را محصول تقوا دانست و اضافه کرد: باید امور را از منابع علمی، عقلانی و وحیانی مطالعه کنید و براساس حب و بغض نفسانی به دنبال حزب و گروه‌های مختلف نروید در این صورت خداوند هم به شما تشخیص می‌دهد تا گرفتار فتنه‌ها نشوید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همواره جامعه بشری از انسان‌های شیطان صفت آسیب می‌بیند گفت: در طول تاریخ و در زمان معاصر نیز این مشکل وجود دارد و انسان‌های شیطانی بار خود را بر دوش افراد احمق قرار می‌دهند لذا تنها راه، حفظ تقوا است.

وی بیان کرد: اهل تقوا اگرچه شیطان به سراغشان می‌آید، اما خداوند به وسیله تقوا به آنان بصیرت می‌دهد و ابزار بیگانه قرار نمی‌گیرند لذا جای تقوا را هیچ چیز حتی علم و دانش هم پر نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: نباید به شخصیت‌ها نگاه کنیم بلکه باید حق را بشناسیم و انسان‌های با بصیرت، پشت پرده مسائل مختلف را می‌شناسند.

وی با بیان اینکه تاریخ تکرار می‌شود و تقوا تنها عامل نجات و سعادت انسان است گفت: از وقتی پای استعمارگران به کشورهای اسلامی باز شد هدف آنان غارت منابع نفتی و ذخایر کشور و نابودی فرهنگ اسلامی در این جوامع بود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: دشمنان به دنبال این هستند که بر جهان اسلام مسلط شوند؛ آنان به دنبال این هستند که فرهنگ قرآنی ما را از بین ببرند که امروز نیز این موضوع در جامعه ما دیکته می‌شود و سند ۲۰۳۰ یعنی همین موضوع.

وی افزود: استکبار جهانی و دشمنان در زمان پادشاهان بی‌لیاقت ما نه تنها منابع مادی و خدادادی ما را غارت کردند بلکه به فرهنگ ما نیز آسیب زدند، آنان فرهنگ مکتوب ما را خارج کردند و علمای ما را کشتند که جنایت‌های استکبار در زمان شاهان بی‌لیاقت کشور ما با قلم بیان نمی‌شود.

وی گفت: دشمنان با تصویب قانون کاپیتولاسیون جز به تحقیر ایرانیان به هیچ چیز قانع نبودند و با این قانون سند بردگی ما را گرفتند و در این قانون اگر به جان و ناموس ایرانی تعدی می‌شد هیچ مقامی در ایران حق دخالت نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امام راحل با رهبری پیامبر گونه خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که دشمنان خبیث بعد از انقلاب هم جنگ هشت ساله را به راه انداختند و به صورت مکرر در حال توطئه و فتنه‌گری هستند ولی با بصیرت مردم تمامی توطئه‌های آنان از بین می‌رود.

 وی بیان کرد: استکبار جهانی علیه ما با هم هستند، با این حساب از آنها کاری هم ساخته نیست اما نقشه‌ها و اقدامات خود را به وسیله افراد داخلی پیاده می‌کنند که باید بصیرت داشته باشیم و پشت پرده مسائل مختلف را بشناسیم.

وی با اشاره به مسئله نفوذ دشمن گفت: انسان خودی که به اسم مسلمان در کشور دیگری مجری برنامه بیگانه باشد از خود دشمن، دشمن‌تر است و اینها با بصیرت برای جامعه معلوم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.