به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر روز پنجشنبه در کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به درهم تنیدگی کمیته‌های ذیل شورای هماهنگی افزود: توفیقات ناشی از تاثیرگذاری کمیته‌ها بر هم می‌تواند برنامه‌ها و اقدامات شورای هماهنگی را نیز موثرتر سازد.

وی تصریح کرد: تشکل‌ها و اعضای کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی در این زمینه باید به ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه توجه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به این نکته اشاره کرد که در راستای اهداف شورای هماهنگی، دستگاه‌ها می‌بایست برنامه مدونی متناسب با ظرفیت‌های استان را ترسیم کنند به گونه‌ای که چشم انداز مناسبی به آینده پیش رو داشته باشد.

وی افزود: در این سند باید به مواردی همچون ضرورت مقابله با آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، دامنه تخریب مصرف مواد، شرایط استان و... توجه شود.

خوش خبر تاکید کرد: فعالان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، افرادی خلاق و ایده پرداز هستند لذا می‌توانند در تحقق برنامه‌های این اسناد موثر باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی تنها استانی است که طرح «یاریگران زندگی» را بومی سازی کرده، از تکلیف دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌های خود به منظور ارتقای طرح، رفع نواقص آن و سایر موارد خبر داد. 

بنابر این گزارش نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی، با تشریح اقدامات دستگاه‌های عضو در زمینه مبارزه با مواد مخدر، به چند پیشنهاد ختم شد.

مواردی همچون ارائه پیشنهادات دستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، ارائه طرح‌های پیشنهادی سازمان‌های مردم نهاد در زمینه همکاری با دستگاه‌های اجرایی، جلب مشارکت خیرین و... از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.