به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ناصر خوش خبر که ریاست دومین شورای هماهنگی ثبت احوال استان را به عهده داشت افزود: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در زمینه صدور کارت هوشمند ملی، بیش از ۹۱ درصد جمعیت واجد شرایط این استان برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: ارائه کارت هوشمند ملی به بیش از ۹۱ درصد جمعیت استان، کاری بزرگ و قابل توجه است.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی در بحث صدور کارت هوشمند اسناد سجلی و هویتی با بهره‌گیری از امکانات الکترونیکی انجام گرفته که زمینه جعل و سوء‌استفاده از اسناد یادشده را کم کرده و تقویت ضریب اعتماد جامعه را به همراه داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثبت احوال با بهره‌گیری از ابزارهای نوین در ارائه آمار جمعیتی وقایع چهارگانه و صدور اسناد هویتی و سجلی پیشگام است، گفت: امروزه ثبت احوال، تشکیلاتی موثر و کارآمد در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های توسعه‌ای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: نقش ثبت احوال در هویت بخشی ملی و همچنین انتظام بخشی و روشن کردن وضعیت احوال شخصیه افراد جامعه بسیار پراهمیت است.

خوش خبر ضمن تبریک روز ثبت احوال به همه فعالان این حوزه، تلاش ثبت احوال استان در رفع مشکلات مردم و جلب رضایت آنان را ستود و تصریح کرد: اعضای شورای هماهنگی ثبت احوال استان می‌بایست، امر کمک و همکاری با این دستگاه اجرایی را در اولویت کاری خود قرار دهند تا شاهد استمرار توفیقات ثبت احوال استان باشیم.

رییس شورای هماهنگی ثبت احوال استان خراسان جنوبی، پس از استماع موارد مطرح شده در جلسه و ضمن بررسی مشکلات مردم در این زمینه، برای رفع موانع موجود، پیشنهاداتی ارائه نمود.  

وی گفت: از آن جایی که یکی از مهمترین اقدامات اطلاعاتی اسناد وفات، درج علت فوت است که آثار حقوقی نیز درپی دارد لذا درج صحیح آن در گواهی‌ها الزامی است اما در مواردی پزشکان در گواهی‌های صادره، علت فوت را به صورت ناخوانا یا با حروف لاتین قید می‌کنند که قابل انتقال به اسناد نیست و این موجب نارضایتی بستگان متوفی را در پی دارد.

خوش خبر تاکید کرد: لازم است موضوع به همه صادرکنندگان گواهی وفات اعلام شود تا ضمن درج کد هر یک از علل وفات، از درج علت فوت  به صورت ناخوانا یا لاتین خودداری کنند.

وی افزود: سرعت عمل نیروی انتظامی در پاسخ به استعلامات اداره ثبت احوال درخصوص افراد فاقد شناسنامه و اعلام صحیح کلاسمان انگشت نگاری به صورت خوانا و همچنین کاهش تعرفه انجام آزمایش DNA برای اینگونه افراد نیز می‌بایست در دستور کار حوزه‌های مرتبط قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: نظر به این که تاخیر مراجع امنیتی و اطلاعاتی در پاسخگویی به تعدادی از پرونده‌های فاقدین ورقه یا افراد مشکوک التابعه، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی می‌کند و این امر موجبات نارضایتی افراد را در پی داشته لذا مراجع مذکور مکلفند در پاسخ استعلامات به این پرونده‌ها تسریع ایجاد کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.