محمد تیموری شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از راهداران و رانندگان نمونه استان خراسان جنوبی که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در بیرجند برگزار شد افزود: این میزان برای سال آینده سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر پیش بینی شده که منطبق بر عملیات عمرانی جهاد سازندگی انجام می‌شود. 

وی اظهار داشت: به دلیل گسترده نبودن شبکه ریلی و هوایی بار زیادی از حمل و نقل کشور بر جاده‌ها بوده از این رو نقش رانندگان در جامعه حایز اهمیت است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرایط دوران جنگ و نقش جهادی رانندگان در تخلیه بنادر به فرمان تاریخی امام (ره) را یادآور شد و گفت: اکنون نیز شرایط مشابه همان زمان بوده و از آنجا که صنف حمل و نقل مردان میدان‌های سخت هستند به همین دلیل ۲۶ آذر به نام روز حمل و نقل در تقویم رسمی کشور ثبت شده است. 

وی با اشاره به اقدام جهادگونه بخش حمل و نقل در ایام اربعین افزود: با وجود همه کمبودهایی که در پایانه مرزی مهران وجود دارد اما در کمتر از ۲۰ روز، ۶ میلیون زائر از مرز خارج و به کشور وارد شدند.

تیموری به نقش راهداران در حوادث سیل اوایل امسال اشاره کرد و گفت: تلاش راهداران در جریان سیل اقدامی بی‌نظیر بود که نمونه‌ای از روحیه جهادی فعالان این حوزه است. 

وی یادآور شد: شرایط کنونی کشور تفاوت چندانی با سال ۶۲ و زمان جنگ ندارد زیرا در حال حاضر کشور زیر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها است که کمتر از جنگ نیست. 

او گفت: در چنین شرایطی انتظار می‌رود فعالیت بخش حمل و نقل و راهداری به همان شکل جهادی باشد تا بتوانیم از عزت و استقلال کشور به خوبی دفاع کنیم. 

در این آیین ۳۰ نفر از راهداران و رانندگان نمونه خراسان جنوبی با حضور معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.